Průběh a ukončení magisterského studia
Přijímací řízení
Přijímací zkouška do navazujícího magisterského studia se skládá z online pohovoru ve skupině, který vychází z řešení různých oborových témat (informační gramotnost, technologie ve vzdělávání, design služeb, role knihoven ve společnosti, kniha v proměnách staletí, ...) a z diskuze k danému problému. Hodnotí se reakce a argumentace uchazeče.
Prominutí přijímací zkoušky:
Studenti, kteří během bakalářského studia na KISKu dosáhli studijního průměru do 1,8 a SZZk vykonají nejhůře za C, mohou být na základě žádosti přijati bez přijímacího řízení. Pokud splňujete tyto podmínky a máte podanou přihlášku do navazujícího magisterského studia, můžete poslat žádost o prominutí přijímacích zkoušek.
Více o přijímacím řízení naleznete zde.
Průběh a podmínky ukončení
Navazující magisterské studium lze absolvovat bez profilace nebo s profilací. Při splnění všech podmínek profilace obdrží student po úspěšném složení potvrzení o jejím absolvování. Do profilací se studenti neregistrují. Více informací o profilacích a podmínkách pro jejich úspěšné absolvování naleznete na stránkách profilací:
- Design informačních služeb
- Informační a datová gramotnost
- Technologie ve vzdělávání
- Knihovnictví a literatura v kulturním kontextu
KONTROLA PRŮCHODU STUDIEM
Potřebujete zjistit, zda plníte všechny povinnosti v souladu s nároky na kreditovou zátěž studijního programu? V registračních šablonách v aplikaci IS se vám přehledně zobrazí všechny potřebné předměty řazené podle typu kreditů a také informace, zda máte nebo dosud nemáte předmět úspěšně absolvován.
Pokud ve své šabloně objevíte jakoukoliv chybu nebo nenajdete šablonu pro váš studijní program – obraťte se na Mgr. Alici Lukavskou.
Jednooborový plán
Celkový požadovaný počet kreditů za studium jednooborového plánu: 120 kreditů
Povinné předměty (A): 67 kreditů
Povinně volitelné předměty (B): 53 kreditů
Hlavní plán (major)
Celkový požadovaný počet kreditů za studium hlavního plánu (maior): 80 kreditů
Povinné předměty (A): 62 kreditů
Povinně volitelné předměty (B): 18 kreditů
Vedlejší plán (minor)
Celkový požadovaný počet kreditů za studium vedlejšího plánu: 40 kreditů
Povinné předměty (A): 15 kreditů
Povinně volitelné předměty (B): 25 kreditů
Digitální portfolio
Na KISKu je tradicí tvořit si v průběhu studia vlastní portfolio a plnit jej střípky z cest studiem, útržky z odborných stáží a reflexemi předmětů. Více o tom, jak si portfolio vést najdete na této stránce. Pokud Vás zajímá, co bude podrobeno drobnohledu zkušební komise při posuzování Vašeho portfolia u SZZk, přejděte sem.
Obecné zásady a doporučení
Nejčastější stylistické nedostatky | .pdf 309 kB |
---|---|
Typografické zásady psaní odborného textu | .pdf 381 kB |
Píšu seminárku...
Pokyny k vypracování seminárních prací | .pdf 165 kB |
---|---|
Vzor titulního listu seminární práce | .docx 30 kB |
Diplomová práce
V rámci předmětů Seminář k diplomové práci I-IV se studenti připravují na psaní, odevzdání a obhajobu magisterské diplomové práce.
CELÝ PROCES PŘI PSANÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE
- Zveřejnění témat diplomových prací v IS.
- Student si může zvolit vlastní téma diplomové práce, nebo vybírat ze zveřejněných témat.
- Do 31. 3., resp. do 31. 10. (podle toho, v jakém semestru jdete ke státnicím), si zkontrolujte, že máte řádně vypsané téma závěrečné práce v IS aplikaci rozpisy.Je nutné zkontrolovat, že název v rozpisu s finálním názvem práce souhlasí! V případě, že názvy nesouhlasí, kontaktujte do uvedeného termínu vedoucího práce, aby název změnil.
- Odevzdání vypracovaného projektu magisterské práce.
- Zpráva o zpracování magisterské práce a miniobhajoby.
- Odevzdání a obhajoba magisterské práce.
- Do 30. 4., do 19. 6. (pro termíny státnic v září), resp. do 30. 11. (podle toho, v jakém semestru jdete ke státnicím) odevzdáváte práci samotnou.
- Studentům, kteří budou v daném semestru obhajovat, bude hromadně založen Archiv závěrečné práce (provádí studijní oddělení). Není tedy nutné žádat o otevření archivu individuálně s výjimkou případů, kdy archiv nebude založen z důvodu nedodržení výše uvedeného postupu.
NÁLEŽITOSTI DIPLOMOVÉ PRÁCE
Rozsah
Rozsah práce je závazně určen počtem znaků – doporučená kvantita je pro magisterskou práci 140 000 znaků. Do rozsahu práce se započítává vlastní text, poznámkový aparát a obsah. Nezapočítává se seznam literatury, titulní strany, čestné prohlášení, poděkování. Číslování stránek je doporučeno od první stránky vlastního textu.
Součásti
- titulní strana, která obsahuje název univerzity, fakulty a ústavu, název práce, jméno zpracovatele, jméno vedoucího práce, rok zpracování,
- prohlášení autora o původnosti práce,
- anotace a seznam klíčových slov (oboje také v angličtině),
- bibliografický záznam – do seznamu použité literatury uvádějte, prosím, pouze ty prameny, ze kterých v práci přímo citujete nebo na které odkazujete. Citujte konzistentně dle vybraného citačního stylu nebo normy.
Šablony
Píšu projekt magisterky...
Vzor projektu teoretické magisterky | .docx 34 kB |
---|---|
Vzor projektu teoreticko-aplikační magisterky | .docx 35 kB |
Vzor projektu teoreticko-empirické magisterky | .docx 35 kB |
Píšu magisterku...
V případě technických potíží s touto šablonou můžete využít následující původní šablonu:
Vzor úpravy magisterské práce | .docx 51 kB |
---|
ODEVZDÁNÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Práce se odevzdávají pouze elektronicky do archivu závěrečné práce v IS MUNI. Toto odevzdání závěrečné práce je závazné. Jakmile je vaše práce zveřejněna v ISu, musíte přistoupit k obhajobě, a to i v případě negativních posudků. Pokud se k obhajobě nedostavíte, bude automaticky hodnocena stupněm „F“. Žádný pokus nemůže zůstat neuzavřený – bez ohodnocení není možné do ISu vložit přepracovanou verzi.
O klasifikaci magisterské diplomové práce rozhoduje komise pro závěrečné zkoušky na základě posudků oponenta a vedoucího práce, vlastního posouzení práce a výkonu diplomanta u obhajoby. Oponent vaší práce vám bude přidělen, nemusíte si nikoho hledat. Posudky od vedoucího i oponenta naleznete v archivu vaší práce v ISu nejpozději 3 kalendářní dny před termínem vašich státnic. Na případné výtky, které budou uvedeny v posudcích, se připravte – budou předmětem diskuze při obhajobě.
Státní závěrečná zkouška
Státní závěrečná zkouška ukončuje dvouleté magisterské studium programu Informační studia a knihovnictví. Při zkoušce má student prokázat ucelené znalosti a orientaci v oboru, v rozsahu definovaném tematickými okruhy SZZk, které zahrnují historické, současné i prognostické okruhy ve světovém a českém kontextu.
Potvrzení o splnění požadavků: Podmínkou přistoupení ke státní závěrečné bakalářské zkoušce je dosažení požadovaného počtu kreditů a přijetí bakalářské práce (mimo minor). Zda máte splněné všechny předměty si můžete sami ověřit podle kontrolní šablony v ISu. Nejpozději 5 dnů před konáním státní závěrečné zkoušky student požádá studijní oddělení o elektronické potvrzení splnění podmínek studijního programu. Bez tohoto potvrzení není student oprávněn státní zkoušku konat!
Ke státní závěrečné zkoušce můžete přistoupit třikrát za rok – v lednu, v červnu a v září. Všechny termíny jsou řádné i opravné. Přihlášením k termínu státnic se rozumí odevzdání diplomové práce (mimo minor) a přihlášením k termínu SZZk v IS MUNI.
V rámci mimořádných situací může být SZZk organizována jinak – sledujte pozorně pokyny týkající se vašeho termínu SZZk.
PRŮBĚH STÁTNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY
Student losuje otázku a následně má prostor po přípravu (cca 20 min). Poté předstoupí před zkušební komisi, kde postupně projde obhajobou závěrečné diplomové práce (30 min) (mimo minor, kde práci píše na hlavním oboru), částí spojenou s prezentací portfolia (15 min) a znalostní zkouškou dle vybrané otázky (20 min).
OBHAJOBA MAGISTERSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Diplomant se představí a přednese prezentaci (max. 10 minut). Spíše než definice termínů bude komisi zajímat obsah vaší práce, co jste řešili, jaké byly cíle a zda a jak se vám je podařilo naplnit. Prezentace je pouze podpůrným prostředkem obhajoby – nedávejte do ní dlouhé texty, které potom budete předčítat, raději vložte obrázky, grafy, tabulky, linky. Po ukončení prezentace jsou nahlas přečteny posudky oponenta a vedoucího práce. Teprve poté je dán prostor diplomantovi, aby se k posudkům vyjádřil. Následně mohou pokládat doplňující otázky členové komise a ostatní přítomní.
PREZENTACE PORTFOLIA
Týden před termínem SZZk vloží student odkaz na portfolio do určeného formuláře. Komisi je celé portfolio k dispozici k prostudování před konáním SZZk. Na samotné zkoušce student prezentujete portfolio přímo z vlastního webu, není třeba vytvářet PowerPoint prezentaci.
Obsah a struktura portfolia:
- V portfoliu představte, kdo jste. Představení může mít 1-2 odstavce. Představení je typicky na úvodní stránce či na podstránce typu “O mně”.
- V portfoliu mějte snadno přístupné příspěvky, které budou pokrývat alespoň všechny absolvované A předměty. Příspěvky o dalších předmětech a zkušenostech ve studiu jsou výhodou. Příspěvek obsahuje především
- výstup z učení – Co jste se naučili? Co jste vytvořili?
- sebereflexi – Jak jste poznatky a zkušenosti integrovali do svého myšlení, tvorby, práce? Jak a kde byste je mohli využít? Jak byste v tématu chtěli/mohli pokračovat?
- V portfoliu mějte
- příspěvek o svém plánu a očekávání od studia, který jste tvořili v prvním semestru.
- příspěvek o naplnění plánu, který vytvoříte v posledním semestru jako ohlédnutí za studiem. Např. jakou profilaci jste zvolili? Jakou praxi jste absolvovali? Jaké tři předměty pro vás byli nejdůležitější? Co jste přečetli? Kam vás studium posunulo? Kam se chystáte po státnicích? Na tuto stránku také umístěte odkazy na všechny reflexe předmětů z bodu 2.
Prezentace portfolia:
- Při vašem příchodu do zkušební místnosti bude nachystáno vaše portfolio na počítači a projektoru. Začněte stručným představením, uveďte například část toho, co máte v portfoliu.
- Přejděte na příspěvek z bodu 3 a představte svoji cestu studiem. Vyberte jen několik stěžejních bodů. (cca 5 min)
- Diskuze s komisí o portfoliu.
ÚSTNÍ ZKOUŠKA
Ústní zkouška probíhá před komisí a obsah je určen vylosovanou otázkou.
DRUHÝ POKUS?
Pokud vám jedna či obě části státnic nevyjdou zrovna tak, jak jste si přáli, nezoufejte. Důležité teď je hlídat zejména termíny: k opakovanému pokusu totiž musíte přistoupit vždy v nejbližším semestru.
V případě neúspěchu konzultujte možnosti se svou studijní referentkou.
Pokud opravujete diplomku, platí pro vás zpravidla stejný termín odevzdání práce jako pro ostatní diplomanty (30. 4., resp. 30. 11.). Obraťte se na vedoucího, případně i na svého oponenta, pokud potřebujete poradit nebo vysvětlit něco z posudku.
Pokud opakujete ústní zkoušku, žádný další úkon kromě přihlašovacího e-mailu (viz níže) dělat nemusíte.
Napodruhé už nemusíte žádat o potvrzení o splnění studijních požadavků. Pokud ale jdete ke státnicím podruhé (ať už jde o opravu diplomky, ústní zkoušky, nebo obojího), měsíc před termínem zkoušek (tzn. v prosinci / v květnu / v srpnu) se e-mailem přihlaste organizační referentce KISKu, abyste nepřišli o informační e-maily a abychom o vás věděli. Na stejný kontakt se obraťte, pokud byste měli jakékoli otázky či nejasnosti.