EdTech & KISK
Profilace Technologie ve vzdělávání
Hledáme přístupy a nástroje ve vzdělávání, které podporují svobodný rozvoj jednotlivce a umožňují mu pomocí technologií lépe přemýšlet, studovat, pracovat, či participovat na občanské společnosti. Na mušce máme virtuální učební prostředí, kolaborativní virtuální realitu nebo digitální kompetence a gramotnost.
Čím se zabýváme?
Klíčovou oblastí pro EdTech je práce s informacemi – od jejich vyhledání a uložení až po prezentaci a sdílení. Na KISKu se této oblasti dlouhodobě věnujeme. Máme blízký vztah k online učení a online kurzům. Těsně spolupracujeme také se základními a středními školami, univerzitami i knihovnami. Snažíme se transformovat a propojovat informace tak, aby byly použitelné pro učení se. Najdete u nás také mnoho technologií, se kterými budete moci sami pracovat: od virtuální reality, 3D tiskárny a 3D scanneru, Leap motion až po software na strojové zpracování emocí. K dispozici je také VR včetně kolaborativních aplikací, které zde vytváříme, eye tracking nebo přístup k infrastruktuře HumeLab.
Studenti získávají vlastní pohled na technologie, mají dobré základy teoretických konceptů informatiky a jsou schopni orientovat se v oblastech informačních systémů ve vzdělávání, umělé inteligence, dialogových systémů, sémantických technologií, asistivních technologií, počítačového zpracování přirozeného jazyka a emocí nebo v práci s multimediálními daty. Teoreticky i prakticky se věnujeme studiu informační a učící se společnosti, negativním i pozitivním dopadům technologií na společnost, ale také různým aspektům implementace technologií do studijního procesu, prostředí a výstupu. Dlouhodobě spolupracujeme s oborově relevantními institucemi, školami a firmami.

Profilace spojuje formální a neformální vzdělávání. Absolventi jsou schopni nabízet vzdělávání ve firmách, podílet se na tvorbě osobních vzdělávacích prostředí či vzdělávacích plánech jednotlivců i celých organisací, mohou zastávat roli mentorů či koučů, stávají se odborníky na vzdělávání jak zaměstnanců, tak také klientů. V této oblasti významně převyšuje poptávka po našich absolventech, před nabídkou, kterou jsme schopni vytvářet.
Dalšími oblastmi uplatnění jsou učící knihovníci, tutoři nebo podpora e-learningu. Podílejí se na informačním vzdělávání, které jsou schopni samostatně zajišťovat a rozvíjet v online i offline formě.
Studenti jsou také vybaveni znalostmi pro samostatnou výzkumnou činnost (především v oblastech měření efektivity vzdělávání, evidence-based education, informačního chování, výzkumu UX, testování vzdělávacích aplikací a prostředí nebo akčního výzkumu), kterou mají zasazenu do bohaté výzkumnické zkušenosti (dle vlastního uvážení) a rámovanou pevnými základy sociologicko-informačně vědními, ale také případně filosofickými.
Současně klademe velký důraz na praxi - ať už přímo na KISKu (tutoring, tvorba vzdělávacích objektů, výzkumy, kurátorská činnost,...), na univerzitě nebo ve firmách. Naši absolventi působí na expertů v oblasti online vzdělávání, jako tutoři či odborníci na informační vzdělávání, designeři online kurzů, odborníci na vzdělávání v kyberbezpečnosti nebo na různém stupni škol jako učitelé.
Něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu, něco o edtech výzkumu.
Chcete se zapojit do výzkumu, projektu, praxe nebo stáže? Podívejte se na aktuální nabídku nebo kontaktujte garanta profilace.
KISK je dlouhodobým leaderem v oblasti tvorby a vývoje online kurzů a vzdělávání v imersivní kolaborativní virtuální realitě. Dlouhodobě spolupracuje se středními školami ve vývoji méně obvyklých prostředí a nástrojů pro učení – od nelineárních interaktivních příběhů, přes virtuální realitu až online kurzy či práci s dotekovými zařízeními.
V současné době pracujeme na projektech Sociálně-motivační efekt virtuální reality v distančním vzdělávání a Virtuální divadlo jako nové médium poznávání kultury, které jsou podpořené Technologickou agenturou ČR. V rámci projektu Horizont koordinujeme evropský projekt Augmented Social Play (ASP): smartphone-enabled group psychotherapeutic interventions that boost adolescent mental health by supporting real-world connection and sense of belonging (ASP). Věnujeme se tématům mikrokreditů a celoživotního vzdělávání, bezpečnosti online vzdělávání. Z interních univerzitních výzev pak rozvíjíme online kurzy, kurzy společného univerzitního základu nebo pomáháme s řešením excelentního studijního programu (Information Science as a Transforming Discipline).
Chcete se zapojit do výzkumu, projektu, praxe nebo stáže? Podívejte se na aktuální nabídku nebo kontaktujte garanta profilace.
Podmínky absolvování profilace
Pro úspěšné absolvování specializace je třeba splnit následující náležitosti:
- absolvovat předměty Vzdělávací technologie a Design vzdělávacího procesu,
- splnit tři další EdTechové volitelné předměty (viz níže),
- zúčastnit se EdTechového výzkumného projektu, praxe, stáže nebo konference,
- napsat diplomovou práci na EdTechové téma.
Předměty profilace
Chcete se ponořit do inspirujícího světa vzdělávání? Můžete si vybrat z množství různorodých profilačních předmětů.
doc. RNDr. Michal Černý, Ph.D.
e‑mail: |
---|
Garant magisterské profilace
Věnuje se digitálním kompetencím, informační gramotnosti, filosofických aspektům učení a práce s informacemi, online kurzům, ale také konkrétním didaktickým aplikacím. Působí jako výzkumník učení v iVR a garant projektů souvisejících s online kurzy. Je zástupcem vedoucího katedry pro vzdělávací činnost.
doc. Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
e‑mail: |
---|
Vedoucí výzkumné skupiny iVR
Přináší do edTechu možnosti využití iVR ve vzdělávání a eye-trackingu. Vede interdisciplinární výzkumnou skupinu věnující se virtuální realitě ve vzdělávání, hlavně v angličtině a kartografii. Jeho zájmem je také metodologie a experimentální výzkumné designy.
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
e‑mail: |
---|
Gestorka spolupráce škol a knihoven
Tvoří mosty mezi edtechem, školami, a knihovnami. K tomu garantuje profilaci Knihovnictví a literatura v kulturním kontextu. Soustředí se na otázky vzdělávání, informační gramotnosti a školní didaktiky a psychologie.
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M.
e‑mail: |
---|
Expertka na informační bezpečnost
Zaměřuje se na otázky informační bezpečnosti a jejímu vztahu k informační gramotnosti. Její druhou oblastí zájmu je téma informační politiky a licenční gramotnosti.
Mgr. Simona Kramosilová
e‑mail: |
---|
Tutorka, expertka na portfolia
Působí na výzkumných a rozvojových projektech vztahujících se k distančnímu vzdělávání, online tutoringu a virtuální realitě. Na KISKu působí jako koordinátorka e-portfolií.