Mgr. Roman Sellner Novotný
Garant profilace, lektor kurzů
Ať už se dnes pohybujeme v komerční nebo veřejné sféře, s postupujícím technologickým vývojem se v obou sektorech stále častěji setkáváme s lépe či hůře nastavenými službami. V konečném důsledku totiž nikdy nejde o samotnou digitální technologii, ale o její komplexní provázání se službou ve fyzickém světě. V rámci profilace se učíme naslouchat uživatelům, klientům či občanům tak, aby služby, které pro ně a s nimi designujeme, byly použitelné a přístupné. To vše s ohledem na sociální, environmentální a technologicky udržitelnou budoucnost.
Inovace nepřicházejí jen tak. Stojí za nimi zvídavost, empatie, pokora, kreativita a schopnost dotáhnout věci do konce. Ve výuce i v návrhu služeb proto používáme designové myšlení a projektový přístup v kombinaci se znalostí teorie designu v širších společenských, environmentálních nebo politických souvislostech.
Profilace ve studentech buduje pochopení procesu uvádění nových myšlenek do praxe. Pilíři znalostí a dovedností, které si student odnese, jsou především základy designového myšlení, management inovací, designérská sebereflexe. Profilace je v orientována zejména na udržitelný a odpovědný design a sociální inovace, které však mohou rovněž nabývat podob technologických řešení.
Snažíme se kriticky hodnotit trendy v oboru designu služeb i produktů, spolupracujeme s českými i zahraničním experty v oblastech designu služeb, produktů, uživatelské zkušenosti a uživatelského výzkumu. Právě to jsou vedle projektového managementu hlavní možná uplatnění absolventů profilace v jejich inovačně orientované kariéře, a to jak v komerčním, tak veřejném sektoru.
Designem služeb a uživatelským výzkumem se zabýváme od roku 2012. Podobný ucelený vzdělávací program se zaměřením na design služeb v ČR dosud neexistuje.
Výukové kurzy, stejně jako projekty směřované do praxe, stavíme na metodologiích designového myšlení, tranzitivního designu a sociálních inovací. Považujeme za důležité osahat a zažít si práci s metodami a nástroji ve všech fázích designového procesu - mapování, výzkumu, analýzy, navrhování, testování a doručování služeb. Komplexní přístup k výuce v oblasti inovací zaručí zejména jejich větší použitelnost a udržitelnost v porovnání s pouhým upřednostněním inovační teorie. V různých oblastech designu studentům zajišťujeme kontakt s aktuálními tématy i se současnými odborníky ze světa veřejných i komerčních služeb.
Garant profilace, lektor kurzů
Externí lektor
Externí lektorka
Externí lektor
Externí lektorka
Externí lektor
Externí lektor
Lektorka a garantka kurzů
Externí lektor
Externí lektor
Externí lektor
Externí lektor