Pokyny pro autory*ky
DESIGN KISK 1. Používání tagů podle typu obsahu Pro zajištění přiřazení pod navigaci a lepší orientace...
Ať už se dnes pohybujeme v komerční nebo veřejné sféře, s postupujícím technologickým vývojem se v obou sektorech stále častěji setkáváme s lépe či hůře nastavenými službami. V konečném důsledku totiž nikdy nejde o samotnou digitální technologii, ale o její komplexní provázání se službou ve fyzickém světě. V rámci profilace se učíme naslouchat uživatelům, klientům či občanům tak, aby služby, které pro ně a s nimi designujeme, byly použitelné a přístupné. To vše s ohledem na sociální, environmentální a technologicky udržitelnou budoucnost
Výukové kurzy, stejně jako projekty směřované do praxe, stavíme na metodologiích designového myšlení, tranzitivního designu a sociálních inovací. Považujeme za důležité osahat a zažít si práci s metodami a nástroji ve všech fázích designového procesu - mapování, výzkumu, analýzy, navrhování, testování a doručování služeb. Komplexní přístup k výuce v oblasti inovací zaručí zejména jejich větší použitelnost a udržitelnost v porovnání s pouhým upřednostněním inovační teorie. V různých oblastech designu studentům zajišťujeme kontakt s aktuálními tématy i se současnými odborníky ze světa veřejných i komerčních služeb.
Páteří profilace je předmět Design informačních služeb, rozhraní a interakcí (DISRI), který studenty uvádí do problematiky a procesu designu zaměřeného na člověka (human-centered design). V navazujícím volitelném předmětu Service Design Workshop mají studenti možnost v pracovních týmech prakticky aplikovat designové myšlení a jeho metody v rámci procesu navrhování prototypu konkrétní služby nebo produktu. Volitelný kurz Design v souvislostech pak studentům prohlubuje znalosti o společenských, politických a environmentálních kontextech designové praxe. Další volitelné předměty umožňují získat znalosti a aplikovat dovednosti designéra služeb také v jeho dalších rolích - výzkumníka, designéra uživatelské zkušenosti (UX/UI), projektového manažera a lídra. Důležitou vrstvou kurikula je snaha uchopovat design kriticky a posilovat etický přístup a odpovědnost role designéra.
Úspěšný absolvent profilace Design informačních služeb:
Absolvent najde uplatnění na těchto a dalších podobných pozicích:
Chcete se zapojit do výzkumu, projektu, praxe nebo stáže? Podívejte se na aktuální nabídku nebo kontaktujte garanta profilace.
DESIGN KISK 1. Používání tagů podle typu obsahu Pro zajištění přiřazení pod navigaci a lepší orientace...
Výzkum skrze design (RtD) představuje slibnou, ale metodologicky neukotvenou oblast, v níž artefakty...
Esej pro předmět Informační společnost jsem chtěl jako student oboru Design informačních služeb vztáhnout...
Spekulativní design a obecně formy designu zaměřené na budoucnost často trpí nálepkou, že se jedná o...
Pro úspěšné absolvování specializace je třeba splnit následující náležitosti:
Chcete se ponořit do barvitého světa designu? Můžete si vybrat z množství různorodých profilačních předmětů.
Roman Sellner Novotný je asistentem na Katedře informačních studií a knihovnictví. V rámci výzkumu a výuky se zabývá designem služeb, spekulativním designem a tranzitivním designem ve vztahu k inovacím ve veřejném sektoru. Aplikovaně se věnuje využívání spekulativního designu v politikách duševního zdraví nebo budoucnosti stárnutí populace a neformální péče.
Ladislava Zbiejczuk Suchá se zaměřuje na metody uživatelského výzkumu a designového myšlení, stojí za projekty Libdesign a 100 metod a je garantkou distančního bakalářského programu Design informačních služeb na KISKu. Spolupracovala s designovými týmy korporací, agentur, neziskových organizací i státní správy a v současnosti se věnuje aplikovaným výzkumným projektům z oblasti veřejných služeb.
| e‑mail: |
|---|
| e‑mail: |
|---|
| e‑mail: |
|---|
| e‑mail: |
|---|
| e‑mail: |
|---|