Průzkum: role leaderů v českých knihovnách

Jací leadeři pracují v českých knihovnách? O struktuře zaměstnanců českých knihoven toho víme ze statistik hodně. Jak na tom jsou ale leadeři v českém knihovnictví? Jaké role zastávají v knihovně, v týmu? Jak pracují, jak se vzdělávají, co jim chybí?

27. 4. 2020 Ladislava Zbiejczuk Suchá

V rámci projektu Sociální inovace v knihovnách spouštíme šetření zaměřené na leadery v českých knihovnách. Průzkumem chceme oslovit knihovnice a knihovníky, kteří aktivně prosazují zajímavá témata, starají se o služby pro uživatele, snaží se zavádět novinky v oboru nebo vedou tým, pobočku či celou knihovnu. Zajímá nás, jak si stojí knihovníci a knihovnice, kteří na pracují v českém knihovnictví a svou prací ho neustále proměňují.

Chceme vědět, jaké role v knihovně jako leadeři zastáváte

Hlavní část šetření se soustředí na role, které zastáváte ve své práci - někteří lidé se více soustředí na komunikaci nebo motivaci v týmu, jiní na organizaci a zajištění chodu, další staví především na své odbornosti. Možná je pro vaši práci charakteristická kontrola termínů i lidí nebo se soustředíte především na rozvoj svých kolegů a kolegyň. Všechny role jsou potřebné a my se snažíme v našem výzkumu získat plastický obraz leadeshipové kultury v našem oboru. V další části dotazníku se vás budeme ptát na to, jak se jako leadeři vzděláváte, rozvíjíte a co vám pomáhá anebo naopak brání ve vaší práci. Dotazník realizujeme ve spolupráci s Court of Moravia. 

Vyplnění dotazníku by vám nemělo trvat déle, než 10–20 minut.

Vyplnit dotazník


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info