XI. Národní seminář informačního vzdělávání
Učící knihovník jako aktér edukačních výzev 21. století. Konference proběhne 29.–30. května 2024.
Jak a proč udržet hustou síť knihoven v době, kdy je všechno na internetu?
O loňské exkurzi do Dánska by mladý knihovník z Třince Jan Delong dokázal vyprávět celý večer. Jeden ze zážitků si ale vybavuje obzvlášť živě. „Uprostřed knihovny jsme najednou viděli dědečka, jak slaví s rodinou narozeniny. Přinesli si vlastní dort, víno, lupínky… Ze všech míst, kam mohli jít, si vybrali právě knihovnu,“ říká obdivně na adresu skandinávských kolegů.
Přečtěte si celý článek Jiřího Nádoby v Respektu 17. 7. 2017
Učící knihovník jako aktér edukačních výzev 21. století. Konference proběhne 29.–30. května 2024.
Na konci roku 2019 proběhl výzkum s knihovnami, které pracují s náctiletými a mladými lidmi (kategorie 13+). V následujícím textu představujeme, jaká specifika tato práce nese, jaké potřeby mají mladí lidé i knihovníci, kteří s nimi pracují a na co je dobré se připravit, pokud se knihovna rozhodne věnovat skupině 13+ vyhrazený prostor či program.