Design služeb je nová disciplína v oblasti řízení a marketingu. Příspěvek vede k zamyšlení nad kvalitou služeb v knihovnách a přístupem k uživatelům. Seznamuje s metodami designu služeb, se způsobem designovaného uvažování a myšlení. Zdůrazňuje nutnost empatie knihovníka do uživatelských potřeb, jeho zamyšlení nad uživatelským pohledem na poskytované služby. Ukazuje, že design služeb je systematický, vědomý proces podpořený otevřeným přístupem k řešení problémů a sadou užitečných metod.
Pokud se někdy zamýšlíte se nad tím, proč máte některou službu raději než jinou, jistě se ptáte, co vás k tomu vede. Jaké jsou všechny důvody, proč dáváte přednost jedné kavárně před druhou? Proč rádi nakupujete jen v některých obchodech nebo e-shopech, proč máte oblíbeného dopravce, proč se v jedné nemocnici ztratíte a v jiné vše najdete snadno, proč se v pobočce banky cítíte dobře, proč vás jednání na jednom úřadě potěší a na jiném naštve. Nakonec, jaké jsou důvody, proč se cítíte dobře a odcházíte spokojení z knihovny. A naopak, co vám vadí na službách, které rádi nemáte, co všechno vás přiměje k odchodu ke konkurenci?
Čtěte celý článek od Tomáše Štefka v knihovnickém časopise DUHA