EthicaPlay: AI asistent pro etická dilemata | Kristýna Seidlerová
Simulace etických rozhodnutí s AI průvodcem
Individuální projekt zaměřený na vytvoření personalizovaného AI asistenta pro studenty středních a vysokých škol. StudyMate kombinuje praktické organizační funkce (inteligentní kalendář, kartičky pro učení, sledování pokroku) s emocionální podporou a herními prvky. Klíčovým prvkem je vysoká míra personalizace - uživatel si může zvolit charakter a styl komunikace asistenta (od přísného mentora po přátelského společníka).
Inspirace čerpala z platforem Character.AI a hry Love and DeepSpace, což vedlo k unikátnímu konceptu "vážného asistenta s herní funkcí". Projekt se během semestru vyvíjel od komplexního návrhu aplikace až po funkční Custom GPT prototyp.
Etika: Analýza pomocí Tarot Cards of Tech i Ethical Canvas identifikovala rizika závislosti na AI, nahrazení skutečných vztahů virtuálními, ztrátu autonomie a digitální nerovnost. Řešení zahrnuje transparentní komunikaci limitů, vyvážení online/offline interakcí a etickou personalizaci.
AI NÁSTROJE POUŽITÉ V PROJEKTU
ODKAZY NA VÝSTUPY A PROTOTYPY