Využití AI v online a hybridním vzdělávání | Lucie Janečková
Analýza využití AI pro dostupnější a spravedlivější vzdělávání s důrazem na etiku.
Pomocníček je návrh webové aplikace s umělou inteligencí, která pomáhá středoškolákům zefektivnit jejich učení. Reaguje na problém pasivního a nemotivovaného studia, které často vede k neefektivním výsledkům. Cílovou skupinou jsou všichni středoškoláci bez ohledu na úroveň – aplikace jim doporučuje vhodné studijní metody, sleduje jejich návyky, podporuje reflexi a plánování učení, a motivuje je pomocí gamifikace.
Hlavním cílem je vytvořit personalizovanou podporu pro rozvoj studijních dovedností s nízkým vstupním prahem – snadné použití, zpětná vazba „jako od kamaráda“, přehledný pokrok. V rámci projektu se vývoj posunul směrem k deníkové aplikaci, která klade důraz na sebereflexi a vlastní volbu metod, spíše než na direktivní vedení.
Přidanou hodnotou projektu je podpora autonomie studentů, přívětivá reflexe pokroku a inspirace k objevování vlastního stylu učení.
AI NÁSTROJE POUŽITÉ V PROJEKTU
ODKAZY NA VÝSTUPY A PROTOTYPY (VYBRANÉ)