Využití AI v online a hybridním vzdělávání | Lucie Janečková
Analýza využití AI pro dostupnější a spravedlivější vzdělávání s důrazem na etiku.
Projekt se zaměřuje na využití AI pro zjednodušení a zpřehlednění práce se studijními materiály. Kamil zkoumá, jak může AI pomoci studentům lépe strukturovat poznámky, vytvářet shrnutí, generovat opakovací otázky a výukové kartičky, nebo třeba připravit poslechové skripty z přednášek. Reaguje na problém zahlcení informacemi a neefektivní práce s poznámkami. Cílovou skupinou jsou studenti, kteří hledají efektivnější způsoby, jak se učit.
Cílem je navrhnout AI asistenta, který pomůže poznámky nejen organizovat, ale i aktivně využívat – např. pro opakování nebo přehled o studiu. Přidanou hodnotou je výrazné zkrácení času věnovaného přípravě studijních podkladů, podpora aktivního učení a individualizace výstupů podle preferencí uživatele.
AI NÁSTROJE POUŽITÉ V PROJEKTU
ODKAZY NA VÝSTUPY A PROTOTYPY (VYBRANÉ)
POZNÁMKA
Projekt je promyšlený, iterativně vedený a velmi dobře reflektuje praktické využití AI ve studiu. Kamil kombinuje technickou stránku s reálnou potřebou zlepšit studentské učení a zároveň se věnuje i etickým aspektům práce s AI.