AI jako asistent studenta | Magdalena Těžká, Denisa Lysáková

AI v praxi (jaro 2025)

Týmový projekt se zaměřuje na problematiku organizace studijních povinností ve vztahu k wellbeingu studentů. Studentky identifikovaly problém zahlcujícího množství informací na začátku každého semestru a obtížné orientace v termínech odevzdání, zkouškách a dalších studijních povinnostech roztroušených napříč informačním systémem.

Výsledkem je koncept "Profesor Lišák" - interaktivního AI maskota, který by se zobrazoval napříč informačním systémem MUNI a upozorňoval studenty na nadcházející události, deadliny a důležité termíny. Mascot by fungoval jako personalizovaný asistent s možností vypnutí nebo omezení funkcí pro uživatele, kteří jej nepotřebují.

Projekt klade důraz na praktičnost a uživatelskou přívětivost, přičemž zohledňuje různé potřeby studentů a respektuje jejich autonomii při rozhodování o míře podpory ze strany AI asistenta.

Etika: Analýza pomocí Ethical Canvas identifikovala klíčová rizika včetně ochrany soukromí a bezpečného nakládání s daty, prevence nadměrné závislosti na AI, zajištění rovného přístupu pro všechny studenty bez ohledu na socioekonomické zázemí a transparentnosti AI rozhodování.

AI NÁSTROJE POUŽITÉ V PROJEKTU

  1. ChatGPT (free verze) – brainstorming, rešerše, generování konceptů, design maskota, vizualizace prototypu
  2. Gemini (free verze) – rešerše nástrojů, organizace studia (problém s vymyšlenými Tarot Cards of Tech)
  3. Napkin AI – vizualizace dat z dotazníku, tvorba grafik a infografik
  4. Canva AI – tvorba prezentací, pokus o automatické generování obsahu
  5. Ethical Canvas – analýza etických rizik projektu
  6. UserForge – pokus o tvorbu person (nefunkční)
  7. Claude Artifacts – pokus o vytvoření klikatelného prototypu (technické problémy)

ODKAZY NA VÝSTUPY


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info