3D generativní AI tools – průzkum nástrojů a dopadů na kreativní průmysl | David Longín

AI v praxi (jaro 2025)

Davidův projekt se zaměřuje na využití AI pro generování 3D objektů prostřednictvím textových promptů, 2D obrázků a dalších metod. Cílem je otestovat různé nástroje, porovnat jejich funkčnost a analyzovat jejich přínosy a limity v kontextu herního, televizního a kreativního průmyslu. Zároveň se věnuje etickému dopadu těchto technologií – zejména otázkám možného nahrazení 3D grafiků, ekologické zátěži a potenciálnímu zneužití k dezinformacím. Cílovou skupinou jsou tvůrci v oblasti CGI, designéři i vývojáři her. Projekt kombinuje praktické testování nástrojů s kritickou reflexí technologických a etických aspektů.

AI NÁSTROJE POUŽITÉ V PROJEKTU

  1. ChatGPT 4o – brainstorming nápadů, rešerše nástrojů, tvorba promptů
  2. Perplexity AI – rešerše z pohledu profesionálního grafika
  3. Claude 3.7 Sonnet – tvorba konkrétního promptu pro 3D model
  4. Meshy – generování 3D objektů na základě textového promptu

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info