Terminologie, kontext, výzkum a design.
Design informačních služeb, rozhraní a interakcí
Proč je důležité míti designéra
Sektor služeb je stále důležitější součástí vyspělých ekonomik. Prakticky každý produkt má i svou servisní složku, mnoho informačních produktů se v posledních letech přetransformovalo na služby.
Cílem tohoto předmětu je:
- poskytnout studujícím mezioborové znalosti v oblasti inovací a designu informačních služeb,
- otevřít témata společná pro studijní profilaci Design informačních služeb,
- teoreticky připravit studující na návrh a realizaci vlastního projektu inovace inormačních služeb,
- seznámit studující se současnou praxí, přiblížit pozici designera služeb v rozmanitých sektorech (komerční, veřejné, neziskové služby a projekty).
O kurzu
Shromáždili jsme vše, co potřebujete o designu vědět. Jako studenti DISRI nebo začínající designéři si v 10 lekcích uděláte základní přehled a získáte tipy od těch nejzkušenějších z oboru.
V každé lekci na vás čeká sekce designéři radí, kde se dočtete tipy z praxe a kvíz, ve kterém si můžete otestovat znalosti z dané lekce.
Co nás čeká
Designérské procesy podle různých škol a designérský mindset.
Jak, kdy a co zkoumat.
Jak, kdy a co analyzovat.
Jak, kdy a co navrhovat.
Aanlýza, nástroje a metody.
Designové workshopy: celý proces v jednom formátu
Design v praxi
Design veřejných služeb a sociální inovace
Cirkulární ekonomika a cirkulární design / Zodpovědný design a etika v designu
Výzkum a design v mezinárodním kontextu