Průběh a ukončení distančního studia
Přijímací řízení
Přijímací řízení se skládá z oborové zkoušky. Tato zkouška ověřuje znalosti uchazečů v daném oboru. Má dvě části: písemnou část a ústní pohovor.
Základní popis zkoušky:
- Písemná část: vložte prosím do e-přihlášky motivační dopis a životopis nebo portfolio prezentující vaše dosavadní zkušenosti. Každý dokument má být v rozsahu 1–2 normostrany (1 normostrana = 1800 znaků včetně mezer), možný je i odkaz na veřejně přístupnou webovou prezentaci. Dokumenty vložte ve formátu PDF přímo do vaší e-přihlášky do rubriky Příloha 2. V rubrice zvolte správný typ sbíraného souboru, tj. „Design informačních služeb: Motivační dopis“ a „Design informačních služeb: Životopis nebo portfolio“, a nezapomeňte kliknout na „Uložit“ dole na stránce.
- Ústní pohovor proběhne online. Na pohovoru se potkáte s vyučujícími a budete mít příležitost se také rozhodnout, zda je studium pro vás vhodné. K ústnímu pohovoru budou pozváni uchazeči, kteří prospějí u písemné části přijímací zkoušky, tj. získají 80 či více bodů z maximálního počtu 100 bodů za písemnou část.
Státní závěrečná zkouška
Formát státnic je hybridní a můžete ji tedy skládat jak fyzicky v učebně, tak v online prostředí.
Státnicím předchází studentská minikonference zaměřená na prezentace závěrečných projektů.
Studující postupně představí své portfolio s důrazem na závěrečný projekt (20 minut prezentace) a poté se věnuje znalostní zkoušce dle vybrané otázky (20 minut). Studující si losuje právě jednu otázku z nabízených možností. Úkolem studenta je nabídnout vlastní výklad tématu, v němž se dotkne všech podtémat (v různém rozsahu a pořadí) a ukáže vlastní syntetické myšlení, které dá tomuto výkladu jednotnou linku a předložené body propojí. Student prokáže schopnost propojit jednotlivé oblasti s odbornou literaturou, vybranými (i vlastními) projekty, definuje vybrané pojmy a koncepty, se kterými během výkladu pracuje a které považuje pro analyzovanou problematiku za nejpodstatnější, a nabídne k tématům vlastní kritickou reflexi.