Informační a datový management

Umět pracovat s daty a informacemi představuje žádanou kompetenci ve 21. století. Dramaticky se mění způsob, jakým lidé a organizace používají informace. Kdo je schopný “vidět v datech”, ten získává konkurenční výhodu. Být datovým analytikem znamená transformovat data na informace a ty na konkrétní znalosti, díky kterým jedinci, organizace a celá společnost dosahují změn a pokroku.

Umět pracovat s daty a informacemi představuje žádanou kompetenci ve 21. století. Dramaticky se mění způsob, jakým lidé a organizace používají informace. Kdo je schopný “vidět v datech”, ten získává konkurenční výhodu. Být datovým analytikem znamená transformovat data na informace a ty na konkrétní znalosti, díky kterým jedinci, organizace a celá společnost dosahují změn a pokroku.

Data sbírají nejen mobilní operátoři, obchodní řetězce, pojišťovny, banky, farmaceutické firmy, internetové firmy nebo národní bezpečnostní agentury po celém světě. Analýza a interpretace těchto dat se brzy stane nepostradatelnou součástí strategického rozhodování všech firem i korporací, ale i veřejných a neziskových institucí. Datové analýzy se mimo jiné stávají i důležitou součástí fungování knihoven, které již běžně využívají automatizované knihovní a jiné informační systémy.

Kompetence absolventa

Úspěšný absolvent profilace Datový a informační management:

  • je schopný definovat informační potřeby organizace
  • je schopný efektivně vyhledávat, organizovat, interpretovat data 
  • dokáže efektivně prezentovat výsledky různému publiku
  • je schopný data správně a rychle analyzovat data
  • dokáže aplikovat metody kvantitativního výzkumu a statistiky
  • je schopný rozpoznat vztahy, modely a vzorce v datech
  • je schopný yužívat různé nástroje pro správu a analýzu dat
  • přihlíží k etickým a legislativním aspektům své práce
  • je schopný efektivního sebevzdělávání a sebeřízení

Uplatnění absolventa

Po úspěšném absolvování profilace Datový a informační management budete moci zastávat tyto a další podobné pracovní pozice:

  • datový analytik,
  • projektový manažer,
  • marketingový analytik,
  • manažer databází,
  • data manažer,
  • informační architekt,
  • konzultant,
  • analytik trhu.

To vše v těchto a dalších oblastech: bankovnictví, zdravotnictví, marketing, podnikatelský sektor, foresight, ekonomika, ICT, e-government, pojišťovnictví, státní správa.

Cílem profilace Datový a informační management je vzdělávat a připravovat odborníky, kteří zvyšují efektivitu rozhodování jakékoli organizace prostřednictvím kvalitní analýzy dat díky znalostem a dovednostem z oblastí ICT, data managementu a data science.

Předměty v rámci profilace

Lidé v profilaci

Garantem profilace je Tomáš Marek.

Mgr. Tomáš Marek

e‑mail:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info