Zkuste si KISK, aneb naše nabídka CORE & ARTS
Podívejte se na naši nabídku předmětů společného univerzitního základu.
Využíváme designové metody, hledáme místo technologií ve vzdělávání a učíme se z dat. Rozvíjíme knihovnickou tradici a hledáme cesty vpřed. Žijeme na rozhraní. Jsme KISK.
Studujte v prezenčním či kombinovaném studiu. Vyberte si jednu ze studijních profilací nebo jimi studujte napříč vlastní cestou. Všechny profilace a dílčí témata vychází z informační vědy a jsou vzájemně provázány.
KISKed je značka kurzů univerzitního celoživotního vzdělávání, které poskytuje naše katedra. Otevíráme kurzy, které přispívají k dalšímu zvýšení profesní reputace, ještě lepšímu uplatnění na trhu práce a rozvoji znalostní společnosti.
Blokový předmět Komunitní kurátorství nabízí skvělý vhled do světa komunit. Člověk je od přírody sociální bytost, tíhne k tomu být členem nějaké komunity. Všichni asi jsme součástí pravděpodobně několika různorodých komunit, které fungují různě, mají různé cíle, směřování, jsou různě velké apod. Proto není od věci se nad tím pozastavit a položit si otázku, co […]
14/11/23 som mala možnosť spolu s mojimi spolužiakmi facilitovať štyri krátke workshopy pre študentstvo lokálnej strednej školy, v rámci...
Kreativní výzva č. 1 | Nejneobvyklejší křes básnické sbírky, který ani nebyl křtem 23. října | večer | Místogalerie Skleněná louka praská ve švech Měla jsem báječnou možnost zúčastnit se křtu básnické sbírky “Prasklé bubliny” od studenta JAMU, Tomáše Henryho Abrahama. Křest, který se konal v útulných prostorách Skleněné louky, nebyl obyčejným literárním rituálem, tak,Continue reading "Kreativní výzvy"
V rámci předmětu ISKM03 Literatura a knihovní procesy a trh jsme měli realizovat 3 kreativní výzvy týkajících se kulturních a kreativních průmyslů. Můj výběr je následující: Navštívila jsem představení Bod Spojenie, jednalo se o Českou premiéru tvořivého uskupení sedmi umělců ze Slovenska, České republiky, Nizozemska a Norska. Pomocí tance, hudby (i živé), světla a obrazu […]
V oblasti vzdělávání, je pro jedince důležité, aby si uvědomoval svou vlastní cestu vzdělávacím procesem. Student by měl mít přehled o svých zkušenostech, dovednostech a znalostech, které v procesu vzdělávání získal. K tomuto může studentovi sloužit výroba jeho osobního studentského e-portfolia, kde...
V současnosti je fenomén informační chudoby jedním z podstatných problémů, se kterými se současná společnost musí potýkat. Tento problém může být zjednodušeně definován, jako určité odříznutí od informací. Toto může mít mnoho různých příčin, mezi nimi například digitální propast, sociální vyloučení ze...
Illustration for Ilarie Voronca’s “Plante și animale” by Constantin BrâncușiIn this short article, I looked at a few keywords from the Encyclopedia of the Sciences of Learning published by Springer in 2012 [1]. I rarely work with traditional encyclopedias even though I see them as an excellent introductory...
Koncept kompetencí pro 21. století má za cíl připravit jedince na moderní svět, kde se rychle mění ekonomické, sociální a technologické prostředí. Vzdělávací instituce a zaměstnavatelé se čím dál více soustředí na výuku a rozvoj kompetencí pro 21. století, aby mohli připravit studenty na nové výzvy a...
Nigel Cross je považovan za jednoho ze zakladatelů akademického přístupu k designérskému myšlení a ke studiu “zapeklitých problémů”. Díky tomu patří mezi nejdůležitější postavy v historii designu. Ve své knize Design Thinking: How Designers Think and Work ilustruje na několika detailních případových...
Jak se tvoří bakalářský obor pro designéry informačních služeb — 5 principů Na konci února skončí i možnost přihlásit se do studia bakalářského programu designu informačních služeb, který jsme na Katedře informačních studií a knihovnictví rozjeli v minulém roce. Taky máme za sebou první semestr...
Anežka Řepík: Počáteční fáze designového procesu je nejdůležitější. Nastavuje mantinely a pomáhá vykolíkovat hřiště. Anežka je Design Thinking specialistka v Avastu, vede workshopy designového myšlení v programu Digitální garáž Google a vyučuje na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Anežka ŘepíkDobrý...
Pozval som si do svojho podcastu RNDr. Pavla Ulbricha z VizitLabu Informatickej fakulty MU ktorý sa zaoberá vizualizáciami veľkých dát a rozprávali sme sa o tom, prečo sú vizualizácie neodmysliteľnou súčasťou dizajnu služieb a aj každodenného života. https://medium.com/media/4c9103fb21fc1a9ab455cfb7ddd2dec9/hrefVizualizácie...