Vyberte si z podzimních EdTech kurzů

I tento semestr se můžete těšit na předměty EdTech profilace. Jaké to jsou? Vyberte si z podzimních EdTech kurzů!

22. 7. 2020

Bez popisku

Bakaláři i magistři 

Online tutoring

Hana Tulinská 

V bakalářském stupni je jádrovým předmětem Online tutoring. Ten se z malého blokového kurzu rozroste na kurz složený z přednášky a online cvičení. Kurz vzniká na základě rámce European Framework for Digital Competence of Educators (DigCompEdu). Jak provést studenty online kurzem? Jak dávat zpětnou vazbu? Jak připravit pro kurz zdroje, vyrobit obrázky či videa? 

  • přednáška, online cvičení, portfolio

Laboratoř vzdělávacích technologií  

Hana Tulinská, Michal Černý 

Mezi předměty nesmí chybět tradiční Laboratoř vzdělávacích technologií. Laboratoř nyní následuje přání studentů a nemá sjednocující téma – každý může přijít s vlastním nápadem nebo se inspirovat z nabídky témat. Vybranému tématu se pak po celý semestr věnuje s mentorskou podporou vyučujících a spolužáků. 

  • experiment, portfolio, mentoring, samostatnost 

Laboratory of Educational Technologies 

Hana Tulinská, Michal Černý? 

Laboratoř se po třech letech vrací také v anglické verzi. Potřebujete na své angličtině zapracovat? Pak je tato varianta právě pro vás. V angličtině budete psát reflexe svého postupu do portfolia a komunikovat s vyučujícími. 

  • angličtina, experiment, portfolio, mentoring, samostatnost 

MOOC: learning online 

Hana Tulinská 

Jak se učí online na jiných univerzitách? Studujte z Brna třeba na Harvardu prostřednictvím platforem Coursera či edX.  V kurzu se obohatíte o téma dle vlastního výběru (v rámci vaší profilace), zpracujete didaktickou analýzu kurzu (pro sebe jako potenciálního tvůrce online kurzu) a procvičíte angličtinu. 

  • angličtina, MOOC, portfolio

Knihovny 2030 

Tomáš Marek 

Webinářový kurz představí budoucí trendy v knihovnách - a vyhýbat se při tom nebude ani trendům vzdělávacím nebo konceptu učícího knihovníka. Dvanáct odborníků z praxe každý podzimní semestr otevírá témata, která budou v následujících letech hýbat knihovní praxí. Knihovny 2030 probíhají 4x za semestr formou podvečerních bloků a na webinářích se podílí jak KISK, tak Ústav informačních studií a knihovnictví FF UK v Praze. Předmět je více než vhodný pro kombinované studenty. 

  • bloková výuka, webináře, trendy, KISK/ÚISK 

Kreativní laboratoř 

Petr Škyřík 

Cílem předmětu je provést studenta různými druhy kreativní práce, formou diskuze, explorace a vlastní zkušenosti. Studenti řeší několik kreativních výzev, z předchozích semestrů např.: zásahy do veřejného prostoru (Knihobudky, Planetární stezka, chodba), produktový design (knihovnická taktická vesta, ranní cereálie), organizace událostí (KISK25, propagace knihoven v porodnicích, hackathon, demonstrace), práce s materiály (návrh oděvu, obal na knihu, FIMO hmota), práce s technologiemi (LED světla, Arduino, LilyPad, Raspberry Pi), práce s informacemi (tvorba návodu, hry). 

  • projekt, experiment

Magistři 

Vzdělávací technologie 

Michal Černý, Kristýna Kalmárová  

V magisterském studiu jádrový edTechový předmět, který běží podle Educause Horizon Report 2020 – během přednášek se dozvíte třeba o umělé inteligenci a její aplikaci do vzdělávání, o to, jak využívat multimédia ve výuce nebo systémech na řízení výuky. Spojuje diskusně pojatou teorii s aktivními cvičeními, kde si vše můžete prakticky osahat a vyzkoušet. Kurz je součástí pedagogického minima na KISKu. 

  • technologie, interaktivita, trendy, experimentování 

Online vzdělávání: od designu k praxi 

Michal Černý 

Předmět je chápaný jako úvod do magisterského studia edTechu. Neznáte nástroje? Neumíte v Moodle vyrobit lekci nebo v Canve grafiku k webovému kurzu? Nebojte se. Během tří dní (před začátkem semestru) si všechno prakticky vyzkoušíte a vaším výstupem bude mini kurz (třeba pro vaše spolužáky). 

  • úvod, zkoušení, praxe, nástroje, bloková výuka 

Reading Seminar: Educational Technology and Learning Society 

Michal Černý 

Kurz je výběrem zajímavých textů o vztahu technologií a společnosti (často, ale ne vždy se vztahujících k učení). Zkuste anglicky číst, psát recenze na četbu a koukat se, co si o daných textech myslí spolužáci. Výběr šesti textů, které musíte přečíst dříve, než zemřete na vás už čeká! 

  • angličtina, čtení, psaní, sociologie, myšlení 

Informační gramotnost

Pavlína Mazáčová, Pavla Kovářová

Chcete více porozumět teorii informační gramotnosti v tuzemském i mezinárodním kontextu? Zajímá vás transfer modelů a konceptů do designování celoživotního vzdělávání? Chcete si vyzkoušet návrh výzkumu a výukové aktivity informační gramotnosti? Předmět je otevřen právě pro vás, jeho absolvováním podpoříte jedinečnou a úspěšnou pozici KISKu v rozvoji a výzkumu informační gramotnosti.  

  • informační gramotnost, modely, výzkum

Pedagogická psychologie pro informační specialisty

Pavlína Mazáčová, Hana Matějková, Michal Černý

Zajímáte se o práci se studijní skupinou? Chtěli byste se více dozvědět o dynamice nebo klimatu studijní skupiny, o jejich vlivu na spolupráci při učení i na výsledky učení? Chtěli byste používat ve výukových lekcích kreativitu a přemýšlet o tom, co jednotlivé vaše kroky udělají s psychikou lidí, které učíte? Pak právě tento předmět je určen speciálně pro vás. Kurz je součástí pedagogického minima na KISKu.

  • psychologie, vzdělávání, práce se skupinou, osobnostní podpora

Tutorování univerzitních online kurzů 

Hana Tulinská 

Kurz pro absolventy Online tutoringu, kteří si chtějí vyzkoušet tutorování v praxi na našich online kurzech práce s informacemi – pro studenty univerzity či veřejnost na platformě KISK ONLINE. 

  • praxe, stipendium, mentoring, samostatnost

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info