Průběh a ukončení bakalářského studia
Přijímací řízení
Přijímací řízení k bakalářskému studiu obnáší test studijních předpokladů, který je jednotný pro celou Filozofickou fakultu MU.
Více informací o přijímacím řízení a možnostech jeho prominutí naleznete zde.
Průběh a podmínky ukončení
KONTROLA PRŮCHODU STUDIEM
Potřebujete zjistit, zda plníte všechny povinnosti v souladu s nároky na kreditovou zátěž studijního programu? V registračních šablonách v aplikaci IS se vám přehledně zobrazí všechny potřebné předměty řazené podle typu kreditů a také informace, zda máte nebo dosud nemáte předmět úspěšně absolvován.
Pokud ve své šabloně objevíte jakoukoliv chybu nebo nenajdete šablonu pro váš studijní program – obraťte se na Mgr. Alici Lukavskou.
Jednooborový plán v prezenčním studiu
Celkový požadovaný počet kreditů za studium jednooborového plánu: 180 kreditů
- Předměty společného univerzitního základu: 15 kreditů
- Imatrikulace do 2023:
- 5 kreditů za Akademické předměty z nabídky MU
- 4 kredity za Filozofii pro posluchače nefilozofických předmětů
- 4 kredity za Cizí jazyk
- 2 kredity za Tělesnou výchovu
- Imatrikulace od 2024:
- 9 kreditů (3x3 kr.) za CORE předměty
- 4 kredity za Cizí jazyk
- 2 kredity za Tělesnou výchovu
- Imatrikulace do 2023:
- Povinné předměty (A): 82 kreditů
- Povinně volitelné předměty (B): 65 kreditů
- Volitelné předměty (C): 18 kreditů
Jednooborový plán v kombinovaném studiu
Celkový požadovaný počet kreditů za studium jednooborového plánu: 180 kreditů
- Předměty společného univerzitního základu: 8 kreditů
- 4 kredity za Filozofii pro posluchače nefilozofických předmětů
- 4 kredity za Cizí jazyk
- Povinné předměty (A): 82 kreditů
- Povinně volitelné předměty (B): 72 kreditů
- Volitelné předměty (C): 18 kreditů
Hlavní plán (maior) v prezenčním studiu
Celkový požadovaný počet kreditů za studium hlavního plánu: 120 kreditů
- Předměty společného univerzitního základu: 15 kreditů
- Imatrikulace do 2023:
- 5 kreditů za Akademické předměty z nabídky MU
- 4 kredity za Filozofii pro posluchače nefilozofických předmětů
- 4 kredity za Cizí jazyk
- 2 kredity za Tělesnou výchovu
- Imatrikulace od 2024:
- 9 kreditů (3x3 kr.) za CORE předměty
- 4 kredity za Cizí jazyk
- 2 kredity za Tělesnou výchovu
- Imatrikulace do 2023:
- Povinné předměty (A): 80 kreditů
- Povinně volitelné předměty (B): 25 kreditů
Hlavní plán (maior) v kombinovaném studiu
Celkový požadovaný počet kreditů za studium hlavního plánu: 120 kreditů
- Předměty společného univerzitního základu: 8 kreditů
- 4 kredity za Filozofii pro posluchače nefilozofických předmětů
- 4 kredity za Cizí jazyk
- Povinné předměty (A): 80 kreditů
- Povinně volitelné předměty (B): 27 kreditů
- Volitelné předměty (C): 5 kreditů
Vedlejší plán (minor)
Celkový požadovaný počet kreditů za studium vedlejšího plánu: 60 kreditů
- Povinné předměty (A): 32 kreditů
- Povinně volitelné předměty (B): 28 kreditů
Obecné zásady a doporučení
Nejčastější stylistické nedostatky | .pdf 309 kB |
---|---|
Typografické zásady psaní odborného textu | .pdf 381 kB |
Píšu seminárku...
Pokyny k vypracování seminárních prací | .pdf 165 kB |
---|---|
Vzor titulního listu seminární práce | .docx 30 kB |
Diplomová práce
V rámci předmětů Seminář k bakalářské diplomové práci se připravujete na psaní, odevzdání a obhajobu bakalářské práce.
CELÝ PROCES PŘI PSANÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE
- Zveřejnění témat diplomových prací v IS.
- Můžete si zvolit vlastní téma diplomové práce, nebo vybírat ze zveřejněných témat.
- Do 31. 3., resp. do 31. 10. (podle toho, v jakém semestru jdete ke státnicím), si zkontrolujte, že máte řádně vypsané téma závěrečné práce v IS aplikaci rozpisy. Je nutné zkontrolovat, že název v rozpisu s finálním názvem práce souhlasí! V případě, že názvy nesouhlasí, kontaktujte do uvedeného termínu vedoucího práce, aby název změnil. Dejte si zde pozor také na jazyk vaší práce. Pokud píšete práci v češtině, uveďte český i anglický název; pokud píšete práci ve slovenštině, uveďte název ve slovenštině i angličtině. V případě psaní práce v angličtině budou oba názvy shodné.
- Odevzdání vypracovaného projektu bakalářské práce.
- Miniobhajoby bakalářských prací.
- Odevzdání a obhajoba bakalářské práce.
- Do 30. 4., do 30. 6. (pro termíny státnic v září), resp. do 30. 11. (pro termín státnic v lednu) odevzdáváte práci samotnou.
- Studentům, kteří budou v daném semestru obhajovat, bude hromadně založen Archiv závěrečné práce (provádí studijní oddělení). Není tedy nutné žádat o otevření archivu individuálně s výjimkou případů, kdy archiv nebude založen z důvodu nedodržení výše uvedeného postupu.
NÁLEŽITOSTI DIPLOMOVÉ PRÁCE
Rozsah
Rozsah práce je závazně určen počtem znaků – doporučená kvantita je pro bakalářskou práci 70 000 znaků. Do rozsahu práce se započítává vlastní text, poznámkový aparát a obsah. Nezapočítává se seznam literatury, titulní strany, čestné prohlášení, poděkování. Číslování stránek je doporučeno od první stránky vlastního textu.
Součásti
- titulní strana, která obsahuje název univerzity, fakulty a ústavu, název práce, jméno zpracovatele, jméno vedoucího práce, rok zpracování,
- prohlášení autora o původnosti práce,
- anotace a seznam klíčových slov (oboje také v angličtině),
- bibliografický záznam – do seznamu použité literatury uvádějte, prosím, pouze ty prameny, ze kterých v práci přímo citujete nebo na které odkazujete. Citujte konzistentně dle vybraného citačního stylu nebo normy.
Šablony
Píšu projekt bakalářky...
Vzor projektu bakalářské práce (stará verze) | .docx 32 kB |
---|---|
Vzor projektu bakalářské práce (ENG)
Využijte pro práce psané v angličtině. |
.doc 76 kB |
Píšu bakalářku...
V případě technických potíží s touto šablonou můžete využít následující původní šablonu:
Vzor úpravy bakalářské práce | .docx 51 kB |
---|
ODEVZDÁNÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Práce odevzdáváte pouze elektronicky do archivu závěrečné práce v IS MUNI. Toto odevzdání závěrečné práce je závazné. Jakmile je vaše práce zveřejněna v ISu, musíte přistoupit k obhajobě, a to i v případě negativních posudků. Pokud se k obhajobě nedostavíte, bude automaticky hodnocena stupněm „F“. Žádný pokus nemůže zůstat neuzavřený – bez ohodnocení není možné do ISu vložit přepracovanou verzi.
O klasifikaci bakalářské diplomové práce rozhoduje komise pro závěrečné zkoušky na základě posudků oponenta a vedoucího práce, vlastního posouzení práce a výkonu diplomanta u obhajoby. Oponent vaší práce vám bude přidělen, nemusíte si nikoho hledat. Posudky od vedoucího i oponenta naleznete v archivu vaší práce v ISu nejpozději 5 pracovních dnů před termínem vašich státnic. Na případné výtky, které budou uvedeny v posudcích, se připravte – budou předmětem diskuze při obhajobě.
Státní závěrečná zkouška
Státní závěrečná zkouška ukončuje tříleté bakalářské studium programu Informační studia a knihovnictví. Při zkoušce jako student prokazujete ucelené znalosti a orientaci v oboru, v rozsahu definovaném tematickými okruhy SZZk, které zahrnují historické, současné i prognostické okruhy ve světovém a českém kontextu.
Potvrzení o splnění požadavků: Podmínkou přistoupení ke státní závěrečné bakalářské zkoušce je dosažení požadovaného počtu kreditů a přijetí bakalářské práce (mimo minor). Zda máte splněné všechny předměty si můžete sami ověřit podle kontrolní šablony v ISu. Nejpozději 5 dnů před konáním státní závěrečné zkoušky požádejte studijní oddělení o elektronické potvrzení splnění podmínek studijního programu. Bez tohoto potvrzení nejte oprávněni státní zkoušku konat!
Ke státní závěrečné zkoušce můžete přistoupit třikrát za rok – v lednu, v červnu a v září. Všechny termíny jsou řádné i opravné. Přihlášením k termínu státnic se rozumí odevzdání diplomové práce (mimo minor) a přihlášením k termínu SZZk v IS MUNI.
V rámci mimořádných situací může být SZZk organizována jinak – sledujte pozorně pokyny týkající se vašeho termínu SZZk.
PRŮBĚH STÁTNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY
Státní závěrečná zkouška se skládá z obhajoby diplomové práce (mimo minor, kde práci píšete na hlavním oboru) a ústní zkoušky před komisí. Obě části trvají dohromady cca 1 hodinu.
Losujete si otázku a následně máte prostor po přípravu (cca 20 minut). Poté předstoupíte před zkušební komisi, kde proběhne obhajoba bakalářské práce.
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Na obhajobu vaší práce si připravte elektronickou prezentaci (PowerPoint, Prezi) a pro jistotu si ji uložte na více místech nebo médiích. Prezentace je pouze podpůrným prostředkem obhajoby – nedávejte do ní dlouhé texty, které potom budete předčítat, raději vložte obrázky, grafy, tabulky, linky. Je doporučen společenský oděv.
Na obhajobě se nejdříve představíte a přednesete prezentaci (max. 10 minut). Spíše než definice termínů bude komisi zajímat obsah vaší práce, co jste řešili, jaké byly cíle a zda a jak se vám je podařilo naplnit. Po ukončení prezentace jsou nahlas přečteny shrnující stanoviska posudků oponenta a vedoucího práce, ke kterým se můžete vyjádřit. Následně vám mohou být položeny doplňující otázky od členů komise a ostatních přítomných.
Obhajoba práce v rámci SZZ se netýká studentů vedlejšího plánu (minor) - ti obhajují práci na svém hlavním programu.
ÚSTNÍ ZKOUŠKA
Ústní zkouška probíhá před komisí a obsah je určen vylosovanou otázkou.
DRUHÝ POKUS?
Pokud vám jedna či obě části státnic nevyjdou zrovna tak, jak jste si přáli, nezoufejte. Důležité teď je hlídat zejména termíny – k opakovanému pokusu totiž musíte přistoupit vždy v nejbližším semestru. V případě neúspěšných červnových státnic lze zažádat na studijním oddělení o výjimku a přistoupit k opravným státnicím již v zářijovém termínu.
V případě neúspěchu konzultujte možnosti se svou studijní referentkou.
Pokud opravujete diplomku, platí pro vás zpravidla stejný termín odevzdání práce jako pro ostatní diplomanty (30. 4., resp. 30. 11.). Obraťte se na vedoucího, případně i na svého oponenta, pokud potřebujete poradit nebo vysvětlit něco z posudku.
Pokud opakujete ústní zkoušku, žádný další úkon kromě přihlašovacího e-mailu (viz níže) dělat nemusíte.
Napodruhé už nemusíte žádat o potvrzení o splnění studijních požadavků. Pokud ale jdete ke státnicím podruhé (ať už jde o opravu diplomky, ústní zkoušky, nebo obojího), měsíc před termínem zkoušek (tzn. v prosinci / v květnu / v srpnu) se e-mailem přihlaste organizační referentce KISKu, abyste nepřišli o informační e-maily a abychom o vás věděli. Na stejný kontakt se obraťte, pokud byste měli jakékoli otázky či nejasnosti.