Digitální portfolia krok za krokem
pro studenty navazujícího magisterského studia od jarního semestru 2024
1. semestr
Založte si portfolio do 30. dubna
Do portfolia prosím uveďte tyto náležitosti:
- Kdo jste?
- Jaká je vaše motivace pro studium na KISKu?
Jaká jsou vaše očekávání?
Jaký je váš cíl?
Zajímá nás kdo jste a kam směřujete. Pokud to budeme vědět, jdeme vaším studiem společně.
Portfolio prosím odevzdejte skrze dotazník pod tímto odkazem.
Portfolio v rámci předmětu Učící se společnost
Potřebujeme zjistit, že jsme na jedné lodi a nikdo nezůstal opuštěný. V rámci předmětu Učící se společnost si to potvrdíme.
Přesnější informace poskytne přímo vyučující Michal Černý.
Reflektujte studium v prvním semestru
Ideálně do začátku nového semestru reflektujte všechny A předměty. Kurzy byste měli mít v živé paměti a reflexe jsou v tomto bodě přínosné pro další studium. Pokud je v kurzu nějaký výstup (článek, podcast...), připojte ho také.
Vytvořte prosím reflexi také 2-3 B/C předmětům, či k čemukoliv, co jste ve studiu zažili (konference, spolupráce, vystoupení, praxe…) a považujete to za důležité.
S portfoliem můžete přijít i k jiným zkouškám, obzvláště pokud si vedete také rozvojové portfolio (dobrovolně nebo v rámci konkrétního předmětu).
Jaký byl semestr? A jaký by mohl být ten další? Naplánujte si ho dle vašich představ.
Inspirujte se, učte se
Podívejte se na portolia dalších KISKařů, načerpejte nové informace a nechejte se inspirovat.
2. semestr
Reflektujte studium ve druhém semestru
Ideálně do začátku nového semestru reflektujte všechny A předměty. Kurzy byste měli mít v živé paměti a reflexe jsou v tomto bodě přínosné pro další studium. Pokud je v kurzu nějaký výstup (článek, podcast...), připojte ho také.
Vytvořte prosím reflexi také k 2-3 B/C předmětům, či k čemukoliv, co jste ve studiu zažili (konference, spolupráce, vystoupení…) a považujete to za důležité.
Jak reflektovat předměty?
Možných rámců, které by nám mohli napomoci předměty reflektovat existuje jistě několik. My níže vybíráme ty, které vnímáme jako nejrelevantnější s ohledem na prostředí KISKu.
Model Rolfe a kol.
Tento model se soustředí na tři okruhy otázek: What?, So what?, Now what?.
What? (Co?):
- Co jsem se naučil/a?
- Co pro mne byla pozitivní / negativní zkušenost?
- Co mi kurz přinesl za uspokojení nebo ocenění?
- Co bych na kurzu ocenil/a?
- Co považuji za jeho jádrový přínos pro sebe?
So what? (Tak co?):
- Tak co to znamená pro moji praxi a expertízu?
- Tak co si z toho odnáším do své praxe?
- Tak co jsem na sobě dokázal/a změnit?
- Tak co jsme se v kurzu naučil/a směrem ke svým metodám učení, prací se sebou sama či přemýšlením?
Now what? (A teď co):
- Co můžu udělat proto, abych se v daných věcech ještě zlepšil/a?
- Co můžu udělat proto, aby změny a pozitivní věci z kurzu byly trvalé?
- Jak chci s tím, co si z kurzu odnáším dále pracovat? Jak na to chci navázat?
- K jakým konkrétním akcím či aktivitám mě kurz přivedl a já je chci nyní uskutečnit?
V případě, že by vám tento způsob reflexe nebyl vlastní, nabízíme ještě jeden od Eudutopia, který stojí na čtyřech cyklech, jimiž je ohlédnutí, introspekce, odstup a výhled do budoucna.
Ohlédnutí:
- Kolik jste toho o tématu věděli předtím, než jsme s ním začali?
- V čem jste se v tomto druhu práce v předmětu zlepšili?
- Jaké zdroje jste při práci využili? Které z nich vám obzvláště pomohly?
Introspekce:
- Co jste se o sobě dozvěděli při práci na výstupu předmětu nebo během kurzu?
- Změnili jste nějaké představy, které jste dříve o tomto tématu měli?
- Co vás při pohledu na výstupy z předmětu naplňuje spokojeností? Co byste naopak zlepšili?
Odstup:
- Jak by dané úkoly dělal někdo jiný? V čem byl váš přístup zajímavý, originální, jedinečný?
- Kdybyste byli učiteli, tak byste v kurzu změnili …
- Pokud by se na vaši práci díval někdo jiný, než vy a vyučující kurzu, jak by ji asi hodnotil? Proč?
Výhled do budoucna:
- Jedna věc, kterou bych chtěl/a zlepšit na svém studiu v předmětu, je ...
- Jedna věc, kterou bych chtěl/a zlepšit na svém výstupu z předmětu (kolekci, eseji, presentaci, softwaru, …), je ...
- Co byste změnili, kdybyste měli možnost udělat tuto práci či procházet předmět znovu?