První blok se zaměřuje na základy facilitace.
Seznámíte se s klíčovými dovednostmi a nástroji facilitátora. Cílem je, abyste získali základní porozumění facilitaci a její roli v týmu.
březen - květen 2025
13 týdnů ~ 3 500,-
40 lidí
Kurz je komplexní vzdělávací program zaměřený na rozvoj facilitačních dovedností. Během 13 týdnů se naučíte efektivně vést workshopy, týmové diskuze a skupinové procesy.
Naučíte se, jak vést třeba:
Kurz kombinuje online setkání sr samostudiem v e-learningovém prostředí. Program je rozdělen do čtyř hlavních bloků pokrývajících základy facilitace, přípravu workshopů, strukturování aktivit a zvládání skupinové dynamiky. Získáte praktické zkušenosti skrze různé úkoly a facilitační výzvy. Výhodou je znalost základních principů designového myšlení a metod, které jsou využívány v rámci designového principu. Nicméně i bez této předchozí zkušenosti pro vás bude kurz přístupný.
Při přípravách jsme měli na mysli zejména vedoucí týmů, komunit a mezioborových projektů, facilitátory, konzultanty, HR profesionály a všechny, kdo chtějí zlepšit své komunikační a facilitační dovednosti.
Možná se ale nedokážete do žádné z těchto několika málo škatulek zařadit - nevadí, i tak vás v kurzu moc rádi uvidíme.
Anežka se pohybuje na pomezí marketingu a designu. Věnuje se kreativním technikám, facilitaci a přístupu design thinking, který se zaměřuje na člověka a jeho potřeby.
Působila jako Design Thinker a designér služeb ve firmách jako Avast nebo MSD (příprava a vedení workshopů, design discovery).Nyní působí na volné noze. V letech 2021-2023 byla Google Certified Trainer pro Design Thinking. Dlouhodobě spolupracuje s Fakultou multimediálních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Tereza se zaměřuje na facilitaci aktivit, spojených s návrhem, výzkumem a evaluací v oblasti designu služeb. Má za sebou 15+ let zkušeností v oboru, desítky workshopů v různých organizacích (univerzitní prostředí, neziskové organizace, komerční sféra, bankovní sektor) a na různých pozicích (designérka, výzkumnice, lektorka, facilitátorka).
Klientům pomáhá řešit komplikované výzvy. Strategický design, přístupné služby, inkluzivní a participativní design, řízení a plánování projektů v oblasti designu a výzkumu. Své designové kompetence využívá pro návrh služeb, které podporují udržitelnost, rovnoprávnost a inkluzi ve společnosti. V roce 2024 absolvovala roční výcvik v procesně orientované facilitaci. Je certifikovanou specialistkou na přístupnost (CPACC certifikace).
Kurz vám zabere něco kolem 100 hodin aktivního učení, zkoušení a sdílení. Kurz probíhá kombinovanou formou, v níž se střídají online setkání a samostudijní výukové bloky.
Kurz je rozdělen do čtyř hlavních obsahových bloků, které se postupně zaměřují na různé aspekty facilitace. Získáte díky nim komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro efektivní vedení workshopů, týmových diskuzí a skupinových procesů.
Každý blok je strukturován tak, aby postupně prohluboval vaše porozumění a schopnosti v oblasti facilitace.
První blok se zaměřuje na základy facilitace.
Seznámíte se s klíčovými dovednostmi a nástroji facilitátora. Cílem je, abyste získali základní porozumění facilitaci a její roli v týmu.
Druhý blok se zaměřuje na přípravu workshopu.
Naučíte se mapovat stakeholdery, vybírat vhodné typy workshopů a připravit vše potřebné pro úspěšné facilitované setkání.
Třetí blok rozšiřuje znalosti o návrh struktury workshopu.
Naučíte sestrukturovat workshop, vybrat metody a aktivity. Důraz je kladen na praktické aspekty, jako je tvorba časové osy a udržení energie účastníků.
Čtvrtý blok se zaměřuje na práci facilitátora při workshopu.
Zaměříte se na práci facilitátora, zejména na zvládání skupinové dynamiky, rozpoznávání a řešení konfliktů a práci s rolemi ve skupině. Kurz je zakončen sebereflexí a zpětnou vazbou.
Univerzitní osvědčení získají účastníci, kteří splní všechny náležitosti kurzu:
Abyste se kurzu mohli zúčastnit, je potřeba podat e-přihlášku a splnit několik jednoduchých náležitostí. Díky tomu vám dokážeme poskytnout plnohodnotný univerzitní servis a zážitek. Po úspěšném absolvování kurzu získáte také nárok na univerzitní osvědčení.
1. krok
Při výběru kurzu sledujte stav e-přihlášky a termíny pro její podávání. Přihlásit se totiž můžete jen do kurzů, které mají aktivní e-přihlášku. Díky tomu, že využíváme oficiální e-přihlášky informačního systému Masarykovy univerzity, získáte po úspěšném absolvování kurzu nárok na univerzitní osvědčení.
Občas se k nám dostane zpětná vazba, že se někteří zájemci o KISKed kurzy zaleknou podání e-přihlášky. Třeba proto, aby se podáním e-přihlášky nezavázali k příliš velké výzvě. Chápeme, že vyplňovat osobní údaje pro podání e-přihlášky do univerzitního kurzu může znít náročně. Ale současně víme, že je tato obava lichá. Chceme s touto obavou pracovat a být zájemcům v rozpacích blíž. Pokud se potřebujete ve věci e-přihlášek v něčem ujistit, jsme tu pro vás.
2. krok
Máte vybraný kurz? Skvělé. Pojďme na založení e-přihlášky. Odkaz na e-přihlášku najdete vždy na stránce KISKed kurzu. Můžete zvolit některý ze tří způsobů pro založení e-přihlášky:
Není to problém. Podat e-přihlášku můžete pomocí e-mailu.
Způsoby podání e-přihlášky se liší jen v tom, kolik informací vyplníte ručně a kolik se jich automaticky předvyplní. Nejvíce údajů vyplňujete ručně při založení e-přihlášky pomocí e-mailu, postup je následující:
3. krok
Podmínky pro přijímání uchazečů do konkrétního kurzu se dozvíte vždy na stránce kurzu. Usilujeme o to, aby přijímací řízení do KISKed kurzů bylo svěží a nekladlo neúměrné překážky. Slouží tedy především k vyřizování e-přihlášek. Lhůty přijímacího řízení se také dozvíte na stránce kurzu.
4. krok
Ve stanovené lhůtě najdete u své e-přihlášky rozhodnutí o přijetí do KISKed kurzu. Pokud nesplníte kritéria přijímacího řízení, může se stát, že nebudete do kurzu přijati.
5. krok
Spolu s rozhodnutím o přijetí se vám v e-přihlášce objeví tlačítko pro zápis do kurzu. Zapsat do kurzu se můžete jedním kliknutím a odkudkoliv. I zápisy do kurzu mají své lhůty, aby všechno hladce probíhalo. Pokud se do kurzu nezapíšete, hodnotíme to jako vyjádření nezájmu.
6. krok
Některé kurzy nabízíme bezplatně, jiné jsou placené. Pokud jste si vybrali placený kurz a již víte, že jste úspěšně přijati a zapsáni do kurzu, dostanete výzvu k uhrazení ceny kurzu se 14 denní splatností. Pokud částku neuhradíte, také to hodnotíme to jako vyjádření nezájmu.
7. krok
Protože jste splnili všechny náležitosti, nic nebrání tomu, aby vám referent/ka studijního oddělení založil/a studium.
8. krok
Výhodou našeho řešení je, že vše můžete řešit vzdáleně a on-line. Ale právě proto musíme dbát na bezpečnost a důvěryhodnost celého procesu. Informační systém vás požádá, abyste se ztotožnili některou z dostupných metod. Využít můžeme například Identitu občana.
Přívětivý návod pro ztotožnění je připraven přímo v informačním systému. Jakmile budete mít přístup do informačního systému, můžete ho využít. I jako uchazeč ze Slovenska se dokážete vzdáleně ztotožnit, kontaktujte czv@phil.muni.cz
9. krok
Nyní si přebírá štafetu vyučující. Bude s vámi bude komunikovat pomocí univerzitního e-mailu, který najdete v informačním systému. Bedlivě ho sledujte. V nastavení si můžete také nastavit přeposílání e-mailů na svoji soukromou e-mailovou adresu, ale pro oficiální komunikaci je vždy vhodnější používat univerzitní e-mail. Výuka proběhne podle deklarované osnovy.
10. krok
Po skončení kurzu zadá vyučující hodnocení v informačním systému. V případě, že splníte deklarované podmínky pro úspěšné zakončení kurzu, získáváte nárok na univerzitní osvědčení.
K většině přihlášek je nově potřeba doložit i konverzi maturitního vysvědčení, kterou vám vystaví na každém Czech POINTu. Pokud jste se tedy rozhodli do některého z našich kurzů přihlásit a přihlášku založili, před jejím podáním bude třeba ještě doložit tento dokument. Až poté budete mít všechno finálně vyřízené a budete se moci začít těšit na rozhodnutí o přijetí!
Vyučující kurzu rád zodpoví vaše dotazy k obsahu kurzu. Vítáme i vaše náměty, postřehy nebo nabídky, které pomohou kurz ještě vylepšit.