Moderování designových workshopů a základy facilitace

Registrovat se

Chci zpět

Průběh kurzu:

březen - květen 2025

Rozsah a cena kurzu:

13 týdnů ~ 3 500,-

Kapacita kurzu:

40 lidí

O čem kurz bude?  

Kurz  je komplexní vzdělávací program zaměřený na rozvoj facilitačních dovedností. Během 13 týdnů se naučíte efektivně vést workshopy, týmové diskuze a skupinové procesy. 

Naučíte se, jak vést třeba:

  • Schůzky se zákazníky i s kolegy.
  • Aktivity, u kterých je zásadní zapojení všech členů týmu.
  • Náročné diskuze, v rámci kterých je třeba dojít ke shodě.
  • Výzkumné a designové workshopy jako design sprint a další.
  • Retrospektivy projektů. Kreativní přemýšlení o možných produktových inovacích.
  • Proces sdělování a přijímání zpětné vazby.

Kurz kombinuje online setkání se samostudiem v e-learningovém prostředí. Program je rozdělen do čtyř hlavních bloků pokrývajících základy facilitace, přípravu workshopů, strukturování aktivit a zvládání skupinové dynamiky. Získáte praktické zkušenosti skrze různé úkoly a facilitační výzvy. Výhodou je znalost základních principů designového myšlení a metod, které jsou využívány v rámci designového principu. Nicméně i bez této předchozí zkušenosti pro vás bude kurz přístupný.

Pro koho jsme kurz připravili?

Při přípravách jsme měli na mysli zejména vedoucí týmů, komunit a mezioborových projektů, facilitátory, konzultanty, HR profesionály a všechny, kdo chtějí zlepšit své komunikační a facilitační dovednosti.

Možná se ale nedokážete do žádné z těchto několika málo škatulek zařadit - nevadí, i tak vás v kurzu moc rádi uvidíme.

Kdo vás kurzem provede?

Mgr. Anežka Řepík

Anežka se pohybuje na pomezí marketingu a designu. Věnuje se kreativním technikám, facilitaci a přístupu design thinking, který se zaměřuje na člověka a jeho potřeby.

Působila jako Design Thinker a designér služeb ve firmách jako Avast nebo MSD (příprava a vedení workshopů, design discovery).Nyní působí na volné noze. V letech 2021-2023 byla Google Certified Trainer pro Design Thinking. Dlouhodobě spolupracuje s Fakultou multimediálních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

Bez popisku
Bez popisku

Mgr. Tereza Kosnarová Venerová

Tereza se zaměřuje na facilitaci aktivit, spojených s návrhem, výzkumem a evaluací v oblasti designu služeb. Má za sebou 15+ let zkušeností v oboru, desítky workshopů v různých organizacích (univerzitní prostředí, neziskové organizace, komerční sféra, bankovní sektor) a na různých pozicích (designérka, výzkumnice, lektorka, facilitátorka).

Klientům pomáhá řešit komplikované výzvy. Strategický design, přístupné služby, inkluzivní a participativní design, řízení a plánování projektů v oblasti designu a výzkumu. Své designové kompetence využívá pro návrh služeb, které podporují udržitelnost, rovnoprávnost a inkluzi ve společnosti. V roce 2024 absolvovala roční výcvik v procesně orientované facilitaci. Je certifikovanou specialistkou na přístupnost (CPACC certifikace).

Víc se o Tereze můžete dozvědět na LinkedInu nebo na webu.

Co vás v kurzu čeká?

Kurz vám zabere něco kolem 100 hodin aktivního učení, zkoušení a sdílení. Kurz probíhá kombinovanou formou, v níž se střídají online setkání a samostudijní výukové bloky.

Kurz je rozdělen do čtyř hlavních obsahových bloků, které se postupně zaměřují na různé aspekty facilitace. Získáte díky nim komplexní znalosti a dovednosti potřebné pro efektivní vedení workshopů, týmových diskuzí a skupinových procesů.

Každý blok je strukturován tak, aby postupně prohluboval vaše porozumění a schopnosti v oblasti facilitace.

Harmonogram kurzu:

  • První online setkání | 4. 3. 16.30 - 19.30

  • Druhé online setkání | 25. 3. 9.00 - 12.00

  • Třetí online setkání | 15. 4. 9.00 - 12.00

  • Čtvrté online setkání | 6. 5. 9.00 - 12.00

  • Páté online setkání | 27. 5. 16.30 - 19.30

První blok se zaměřuje na základy facilitace.

Seznámíte se s klíčovými dovednostmi a nástroji facilitátora. Cílem je, abyste získali základní porozumění facilitaci a její roli v týmu.

Druhý blok se zaměřuje na přípravu workshopu.

Naučíte se mapovat stakeholdery, vybírat vhodné typy workshopů a připravit vše potřebné pro úspěšné facilitované setkání.

Třetí blok rozšiřuje znalosti o návrh struktury workshopu.

Naučíte sestrukturovat workshop, vybrat metody a aktivity. Důraz je kladen na praktické aspekty, jako je tvorba časové osy a udržení energie účastníků.

Čtvrtý blok se zaměřuje na práci facilitátora při workshopu.

Zaměříte se na práci facilitátora, zejména na zvládání skupinové dynamiky, rozpoznávání a řešení konfliktů a práci s rolemi ve skupině. Kurz je zakončen sebereflexí a zpětnou vazbou.

Požadavky na úspěšné ukončení kurzu aneb Co z toho budete mít?

Univerzitní osvědčení získají účastníci, kteří splní všechny náležitosti kurzu:

  • 80% účast na e-learningu
  • Účast na třech ze čtyř synchronních setkání
  • Přítomnost na závěrečném setkání
  • Plnění průběžných úkolů s následnou reflexí

Jak to funguje?

Abyste se kurzu mohli zúčastnit, je potřeba podat e-přihlášku a splnit několik jednoduchých náležitostí. Díky tomu vám dokážeme poskytnout plnohodnotný univerzitní servis a zážitek. Po úspěšném absolvování kurzu získáte také nárok na univerzitní osvědčení.

Jaké musím splnit náležitosti?

  • 1. krok

    Výběr kurzu

    Při výběru kurzu sledujte stav e-přihlášky a termíny pro její podávání. Přihlásit se totiž můžete jen do kurzů, které mají aktivní e-přihlášku. Díky tomu, že využíváme oficiální e-přihlášky informačního systému Masarykovy univerzity, získáte po úspěšném absolvování kurzu nárok na univerzitní osvědčení.

    Mám obavu nebo nejistotu z e-přihlášky

    Občas se k nám dostane zpětná vazba, že se někteří zájemci o KISKed kurzy zaleknou podání e-přihlášky. Třeba proto, aby se podáním e-přihlášky nezavázali k příliš velké výzvě. Chápeme, že vyplňovat osobní údaje pro podání e-přihlášky do univerzitního kurzu může znít náročně. Ale současně víme, že je tato obava lichá. Chceme s touto obavou pracovat a být zájemcům v rozpacích blíž. Pokud se potřebujete ve věci e-přihlášek v něčem ujistit, jsme tu pro vás.

    Napsat e-mail

  • 2. krok

    E-přihláška

    Máte vybraný kurz? Skvělé. Pojďme na založení e-přihlášky. Odkaz na e-přihlášku najdete vždy na stránce KISKed kurzu. Můžete zvolit některý ze tří způsobů pro založení e-přihlášky:

    • Pomocí e-mailové adresy
    • Pomocí Identity občana (eObčanka, MojeID atp.)
    • Pomocí již existujícího účtu v informačním systému Masarykovy univerzity
    Jsem ze Slovenska a nemám české doklady, je to problém?

    Není to problém. Podat e-přihlášku můžete pomocí e-mailu.

    Jak funguje podávání e-přihlášky pomocí e-mailu?

    Způsoby podání e-přihlášky se liší jen v tom, kolik informací vyplníte ručně a kolik se jich automaticky předvyplní. Nejvíce údajů vyplňujete ručně při založení e-přihlášky pomocí e-mailu, postup je následující:

    • Zadáte svůj e-mail
    • Vyplníte základní osobní údaje a zvolíte heslo pro pozdější přístup k e-přihlášce
    • Na e-mail obdržíte zprávu s ověřovacím odkazem (od: informacni-system@mail.muni.cz)
    • V e-přihlášce budete požádání o rozšíření svých osobních údajů (adresa, vzdělávání atp.)
    • Po rekapitulaci e-přihlášku odešlete
    • Poté uvidíte výrazné potvrzení, které potvrzuje odeslání e-přihlášky
    • E-přihlášku a údaje v ní kontroluje a potvrzuje studijní oddělení
    • Máte hotovo
  • 3. krok

    Přijímací řízení

    Podmínky pro přijímání uchazečů do konkrétního kurzu se dozvíte vždy na stránce kurzu. Usilujeme o to, aby přijímací řízení do KISKed kurzů bylo svěží a nekladlo neúměrné překážky. Slouží tedy především k vyřizování e-přihlášek. Lhůty přijímacího řízení se také dozvíte na stránce kurzu.

  • 4. krok

    Rozhodnutí o přijetí

    Ve stanovené lhůtě najdete u své e-přihlášky rozhodnutí o přijetí do KISKed kurzu. Pokud nesplníte kritéria přijímacího řízení, může se stát, že nebudete do kurzu přijati.

  • 5. krok

    Zápis do kurzu

    Spolu s rozhodnutím o přijetí se vám v e-přihlášce objeví tlačítko pro zápis do kurzu. Zapsat do kurzu se můžete jedním kliknutím a odkudkoliv. I zápisy do kurzu mají své lhůty, aby všechno hladce probíhalo. Pokud se do kurzu nezapíšete, hodnotíme to jako vyjádření nezájmu.

  • 6. krok

    Platba

    Některé kurzy nabízíme bezplatně, jiné jsou placené. Pokud jste si vybrali placený kurz a již víte, že jste úspěšně přijati a zapsáni do kurzu, dostanete výzvu k uhrazení ceny kurzu se 14 denní splatností. Pokud částku neuhradíte, také to hodnotíme to jako vyjádření nezájmu.

  • 7. krok

    Založení studia

    Protože jste splnili všechny náležitosti, nic nebrání tomu, aby vám referent/ka studijního oddělení založil/a studium.

  • 8. krok

    Ztotožnění

    Výhodou našeho řešení je, že vše můžete řešit vzdáleně a on-line. Ale právě proto musíme dbát na bezpečnost a důvěryhodnost celého procesu. Informační systém vás požádá, abyste se ztotožnili některou z dostupných metod. Využít můžeme například Identitu občana. 

    Jak to mám udělat?

    Přívětivý návod pro ztotožnění je připraven přímo v informačním systému. Jakmile budete mít přístup do informačního systému, můžete ho využít. I jako uchazeč ze Slovenska se dokážete vzdáleně ztotožnit, kontaktujte czv@phil.muni.cz

    Návod pro ztotožnění

  • 9. krok

    Studium kurzu

    Nyní si přebírá štafetu vyučující. Bude s vámi bude komunikovat pomocí univerzitního e-mailu, který najdete v informačním systému. Bedlivě ho sledujte. V nastavení si můžete také nastavit přeposílání e-mailů na svoji soukromou e-mailovou adresu, ale pro oficiální komunikaci je vždy vhodnější používat univerzitní e-mail. Výuka proběhne podle deklarované osnovy.

  • 10. krok

    Osvědčení

    Po skončení kurzu zadá vyučující hodnocení v informačním systému. V případě, že splníte deklarované podmínky pro úspěšné zakončení kurzu, získáváte nárok na univerzitní osvědčení.

Nezapomeňte přihlášku skutečně podat

K většině přihlášek je nově potřeba doložit i konverzi maturitního vysvědčení, kterou vám vystaví na každém Czech POINTu. Pokud jste se tedy rozhodli do některého z našich kurzů přihlásit a přihlášku založili, před jejím podáním bude třeba ještě doložit tento dokument. Až poté budete mít všechno finálně vyřízené a budete se moci začít těšit na rozhodnutí o přijetí!

Máte jinou otázku nebo nápad?

Vyučující kurzu rád zodpoví vaše dotazy k obsahu kurzu. Vítáme i vaše náměty, postřehy nebo nabídky, které pomohou kurz ještě vylepšit.

Napsat e-mail

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info