Mgr. Hana Tulinská
odborná pracovnice
Komerční média jsou orientována na zisk, musí tedy vydělávat například na základě reklamy. Veřejnoprávní média jsou naopak jednoduše ta, která jsou placena z daní a jsou vázána jistými povinnostmi. Oba typy médií jsou pochopitelně limitovány zákonem, veřejnoprávní média se však zavazují ke specifickým povinnostem.
Proč má smysl veřejnoprávní média platit a sledovat?
Český rozhlas a Česká televize mají za úkol tvořit protiváhu ke komerčním médiím.
To znamená například:
Jak se to projevuje v praxi?
Česká televize například natáčí filmy o českém století ve spolupráci s Ústavem pro studium totalitních režimů. Pořad Historie.cs České televize je zase hotová učebnice dějepisu. Český rozhlas provozuje stanici Wave speciálně pro mladé lidi nebo stanici pro vysílání v různých jazycích. Rozhlas také vysílá bohoslužby různých církví a můžete si díky němu také například poslechnout mnoho audioknih ze čtenářského deníku nebo četby na pokračování.
Ve čtenářském deníku Českého rozhlasu je nahraná například i Kytice od Karla Jaromíra Erbena. Můžete si ji poslechnou a v článku přečíst zajímavé informace o této sbírce. Zdroj: Český rozhlas - Čtenářský deník - Karel Jaromír Erben: Kytice. Autor screenshotu: KISK.
odborná pracovnice