Mgr. Hana Tulinská
odborná pracovnice
Mapu cesty, tedy výzkumný plán, můžete vidět v následujících otázkách. Ty si každý výzkumník zodpovídá postupně, často se však také vrací (tzv. iteruje). Mnohdy totiž další krok osvětlí ten předchozí.
Příklad:
Tématem je vrstevnická zpětná vazba, tedy vzájemné hodnocení úkolů mezi spolužáky. Je potřeba se jí zabývat proto, že hraje velkou roli ve třídě – nejen učitel ovlivňuje pokrok žáků.
Vrstevnická zpětná vazba je velkým tématem, zabývá se jí například pan profesor Keith Topping. Značný zájem o téma můžeme vidět ve Scholaru.
Zajímá mě, jak žáci vedlejší třídy vnímají vrstevnickou zpětnou vazbu v online prostředí. Jak ji hodnotí? Co jim přináší? Co naopak vnímají negativně?
Odpovídat budu pomocí kvalitativních metod.
Pro žáky vedlejší třídy vytvořím dotazník v Google forms s otevřenými otázkami.
Poprosím třídního učitele vedlejší třídy, aby mi distribuci dotazníku zajistil.
Ve třídě je 24 žáků. Vedlejší třídu vybírám proto, že mě zajímá třída na střední škole a třída na mé škole je dostupnější než na jiné – ale i to by šlo zkusit.
Ke každé otázce v dotazníku vytvořím tzv. kódy. To znamená, že se budu dívat do odpovědí a hledat, v čem jsou si podobné a v čem odlišné. Třeba mohu zjistit, že žáci vnímají jako pozitivum možnost podívat se na práci někoho jiného, jak to komentují a jaký byl počet těch, kteří to zmínili.
V dotazníku nebudu chtít znát jméno a nebudu sbírat e-mailové adresy. V ideálním případě nebudu data ukazovat nikomu kromě učitele, aby nikdo nemohl nikoho poznat. To by totiž nebylo fér.
odborná pracovnice