Hledání vlastní vzdělávací cesty
V prvním modulu se zaměříte na to, jakým způsobem pracovat se vzděláváním sebe sama. Učení je celoživotní proces, kterému se vyplatí věnovat jistou pozornost, přemýšlet o něm a snažit se ho pojmout tak, aby člověka bavil, těšil, ale také aby byl efektivní a přinášel mu užitek. První dva moduly se tedy budou věnovat především otázkám učení, hledání vlastní vzdělávací cesty, která sice studiem na univerzitě získala jistý směr, ale přesto ani škola nemůže být schopna uspokojit všechny vaše vzdělávací potřeby. Tento modul se soustředí na činnosti směřující primárně k plánování, organizaci či evidenci studia, příště na jednotlivé modely učení.
Bulharské úsloví říká, že kdo neví, kam jde, dojde někam jinam. V tomto kontextu se tedy objevují tři základní okruhy, na které byste se měli zaměřit. Tím prvním je otázka cíle a důvodu - proč se chcete to nebo ono naučit? Druhou otázkou je alokace zdrojů, tedy práce s tím, abyste skutečně došli až tam, kam chcete, a nezůstali někde v půli cesty. A v neposlední řadě je to také evidence toho, kde jste a kde už jste byli. Právě znalost tohoto kontextu je důležitá pro smysluplné rozhodování o dalších studijních výletech.