Twine je open-source nástroj pro tvorbu nelineárních a interaktivních příběhů. Dostupný je z adresy twinery.org. Nástroj vznikl v roce 2009 a jeho autorem je Chris Klimas.
Twine se vyskytuje v několika formátech (Chapbook, Snowman, SugarCube, Harlowe). V našem projektu jsme pracovali s Harlowe formátem.
Twine má tu výhodu, že je velmi nízkoprahový a pro vytvoření základního příběhu se stačí naučit jednoduchou syntaxi. Pro pokročilejší práci s Twinem je dobré znát (nebo se doučit) základy HTML a CSS. Pro fanoušky JavaScriptu je možné využít v Twinu i tento skriptovací jazyk.
Dostupné jsou různé návody a dokumentace, kromě již výše odkazované dokumentace k formátu Harlowe doporučujeme také:
Co můžete v Twinu vytvářet? Kromě výstupů projektu Humanitní vědy dokořán doporučujeme pro inspiraci i následující platformy:
Přímo studenty vytvářené twinové příběhy naleznete na těchto portálech:
Jak postavit výuku na Twinu? Inspirovat mohou tyto stránky, články:
- eXperience Play
- KIRILLOFF, Gabi, "Interactive Fiction in the Humanities Classroom: How to Create Interactive Text Games Using Twine", Programming Historian, 10 (2021), ISSN 2397-2068, https://doi.org/10.46430/phen0095.
-
SALTER, Anastasia, "Learning Through Making: Notes on Teaching Interactive Narrative",
Syllabus, 4(1) (2015), ISSN 2163-3177,
http://www.syllabusjournal.org/syllabus/article/view/109
Co si mohu o Twinu přečíst?