Twine - nástroj pro tvorbu interaktivních digitálních příběhů 

Jak vytvořit vlastní vzdělávací zdroj v Twinu? Jak upravit stávající zdroj? Kde načerpat inspiraci?

Co je Twine?

Twine je open-source nástroj pro tvorbu nelineárních a interaktivních příběhů. Dostupný je z adresy twinery.org. Nástroj vznikl v roce 2009 a jeho autorem je Chris Klimas.

Twine se vyskytuje v několika formátech (Chapbook, Snowman, SugarCube, Harlowe). V našem projektu jsme pracovali s Harlowe formátem. 

Twine má tu výhodu, že je velmi nízkoprahový a pro vytvoření základního příběhu se stačí naučit jednoduchou syntaxi. Pro pokročilejší práci s Twinem je dobré znát (nebo se doučit) základy HTML a CSS. Pro fanoušky JavaScriptu je možné využít v Twinu i tento skriptovací jazyk.

Dostupné jsou různé návody a dokumentace, kromě již výše odkazované dokumentace k formátu Harlowe doporučujeme také:

Co můžete v Twinu vytvářet? Kromě výstupů projektu Humanitní vědy dokořán doporučujeme pro inspiraci i následující platformy:

Přímo studenty vytvářené twinové příběhy naleznete na těchto portálech:

Jak postavit výuku na Twinu? Inspirovat mohou tyto stránky, články:

 

Co si mohu o Twinu přečíst?

Jak mohu s Twinem pracovat?

Připravili jsme pro vás manuál, jak pracovat s Twinem. Jedná se o úvodní text, který vás seznámí se základními funkcemi Twinu a jeho možnostmi. Manuál můžete například nasdílet svým studentům.

Otevřít manuál

Stáhnout Kouzelna_knihovna.html Stáhnout Kouzelna_knihovna_postupB.html

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info