Experimentální uzly
Experimentální uzly tematicky navazují na přednášky. Oproti workshopům mají volný průběh - stačí si uzel vyhlídnout a zastavit se třeba na 15 minut.
-
11:15–12:45
Krása a vzdělávání? K vizuálním aspektům online vzdělávacích prostředí
Zamyslíme se nad tím, proč se vyplatí při tvorbě online vzdělávacích materiálů zvažovat nejen slova, ale také celkové vizuální zpracování. Ukážeme si, jak dělat učební materiály “hezčeji”. Popovídat si můžeme také o kreativních metodách práce s informacemi a jejich vlivu na učení a paměť.
Průvodce: Bc. Anna Puchovská
-
11:15–12:45
Virtuální realita pro zprostředkování zkušenosti
Virtuální realitu si stále mnoho z nás spojuje s technologií daleké
budoucnosti, přitom si již stihla vybudovat silnou pozici v mnoha oblastech
včetně vzdělávání. Mimo jiné přináší např. nový úhel pohledu na nejrůznější
fenomény a probírané učivo nebo také možnost prožít si virtuální obsah "na
vlastní oči". Pozornost komunity pedagogů i knihovníků si tedy rozhodně
zaslouží.Průvodce: Bc. Natálie Káčová
-
11:15–12:45
Jak zpřehlednit kurzy v Moodlu
Kurzy v Moodlu mohou být dost nepřehledné a mnohdy se z nich stávají nevzhledná skladiště různých materiálů, testů a odevzdáváren. Přitom existuje několik poměrně jednoduchých postupů, které tomu mohou zabránit. Ukážeme si, jaké možnosti zpřehlednění kurzů nám Moodle nabízí a jaké nástroje můžete využít, abyste ze skladiště mohli udělat dobře vypadající a přehledný kurz.
Průvodce: Mgr. Jan Štěpánek
-
14:10–15:40
Jak na uspořádání knihovny? Malé a velké změny
Společně se můžeme zamyslet nad změnami v prostředí knihovny od posunutí polštáře po přestavbu. Na příkladech světových knihoven si ukážeme, jak lépe pracovat s prostorem a kde najít místo na vzdělávání v knihovnách.
Průvodce: Ing. arch. Jana Matyášová
-
14:10–15:40
Jednoduché frameworky pro tvorbu digitálních her
Design her už nemusí být jen záležitostí zkušených programátorů, koderů a grafiků. Pokud máte nápad, lze ho zpracovat díky hotovým platformám a šablonám bez nutnosti znát programovací jazyk. A proč z celého procesu tvorby hry neudělal rovnou vzdělávací aktivitu pro děti? Pojďme si vyzkoušet “naklikat” vlastní hru.
Průvodce: Mgr. Monika Martonová
Středa 11. března 2020
-
8:30–10:00
Jak zpřehlednit kurzy v Moodlu
Kurzy v Moodlu mohou být dost nepřehledné a mnohdy se z nich stávají nevzhledná skladiště různých materiálů, testů a odevzdáváren. Přitom existuje několik poměrně jednoduchých postupů, které tomu mohou zabránit. Ukážeme si, jaké možnosti zpřehlednění kurzů nám Moodle nabízí a jaké nástroje můžete využít, abyste ze skladiště mohli udělat dobře vypadající a přehledný kurz.
Průvodce: Mgr. Jan Štěpánek
-
8:30–10:00
Jednoduché frameworky pro tvorbu digitálních her
Design her už nemusí být jen záležitostí zkušených programátorů, koderů a grafiků. Pokud máte nápad, lze ho zpracovat díky hotovým platformám a šablonám bez nutnosti znát programovací jazyk. A proč z celého procesu tvorby hry neudělal rovnou vzdělávací aktivitu pro děti? Pojďme si vyzkoušet “naklikat” vlastní hru.
Průvodce: Mgr. Monika Martonová
-
10:15–11:45
Krása a vzdělávání? K vizuálním aspektům online vzdělávacích prostředí
Zamyslíme se nad tím, proč se vyplatí při tvorbě online vzdělávacích materiálů zvažovat nejen slova, ale také celkové vizuální zpracování. Ukážeme si, jak dělat učební materiály “hezčeji”. Popovídat si můžeme také o kreativních metodách práce s informacemi a jejich vlivu na učení a paměť.
Průvodce: Bc. Anna Puchovská
-
10:15–11:45
Virtuální realita pro zprostředkování zkušenosti
Virtuální realitu si stále mnoho z nás spojuje s technologií daleké
budoucnosti, přitom si již stihla vybudovat silnou pozici v mnoha oblastech
včetně vzdělávání. Mimo jiné přináší např. nový úhel pohledu na nejrůznější
fenomény a probírané učivo nebo také možnost prožít si virtuální obsah "na
vlastní oči". Pozornost komunity pedagogů i knihovníků si tedy rozhodně
zaslouží.Průvodce: Bc. Natálie Káčová
Průvodci
Ing. arch. Jana Matyášová
Jana Matyášová je studentkou doktorátu na Ústavu urbanismu FA VUT v Brně a KISKu. Jako architektka pracovala v kanceláři Kuba Pilař architekti, Dimense, PUMAR architekten (Vídeň) a KOGAA. Zabývá se výchovou své roční dcery a v mezičase spokojeností obyvatel v různých urbanistických strukturách.
Mgr. Jan Štěpánek
Honza Štěpánek je odborný garant projektu Humanitní vědy dokořán a administrátor v Kanceláři e-learningu Centra informačních technologií FF MU. S Moodlem se seznámil jako student, potom se z něj stal tutor, tvůrce kurzů a nakonec i jeden z administrátorů e-learningového prostředí Filozofické fakulty ELF.
Bc. Anna Puchovská
Vizuální designerka a tutorka univerzitních online kurzů. Zajímá ji vizuální gramotnost, estetika a umění na pomezí literatury a výtvarna.
Natálie Káčová
Studentka Informačních studií a knihovnictví MUNI. Milovnice psaného slova a fanynka prolínání humanitního světa se světem technologií.
Mgr. Monika Martonová
Monika Martonová je metodička vzdělávacích programů a interakční designérka v projektu Humanitní vědy dokořán na KISKu. Věnuje se tvorbě počítačové hry a výuce digitálních dovedností.