Zkuste to v úkolu

V tomto úkolu nás čeká krájení odborného textu. To nám pomůže trénovat si oko na to, ve které části článku se nacházejí jaké informace o metodologickém postupu výzkumu. 

Pokud bychom si měli společně stanovit cíle, pak by to mohly být tyto. Mějte však na paměti, že jste každý jiný a jinde. Pokud se chystáte sepsat projekt bakalářky či diplomky, chtějte po sobě více. Pokud víte, že vám např. metody sběru dat nic neříkají, vyhraďte si na jejich promyšlení v kontextu úkolu více času. Můžete si v duchu stanovit vlastní cíle pro sebe. 

Trénujeme

  • Orientaci v odborném textu, 
  • prohlubujeme porozumění významu jednotlivých částí. 

Zadání

Vyberte si jeden z nabízených odborných textů, případně vlastní velmi podobného charakteru (nutné). V textu označte: 

  • Cíl výzkumu, 
  • výzkumnou otázku či otázky, případně hypotézu, 
  • popis vzorku, 
  • popis výzkumného nástroje či nástrojů, 
  • popis sběru dat, 
  • popis zpracování dat, 
  • nejdůležitější výsledky = na co se přišlo, 
  • bod v diskusi, který vás zaujal, 
  • popis etiky výzkumu (pokud je popsáno). 

Označení proveďte přímo do PDF dokumentu. Využít můžete např. Adobe Acrobat. Označovat můžete „zvýrazňovačem“ přímo v textu a také v komentářích.  

Odevzdejte PDF, ale také dokument se sebehodnocením a stručným komentářem. Odevzdáváte tedy dva dokumenty do jedné odevzdávárny. Každý dokument nahrajte zvlášť (ne do složky).

Nabízené texty:

  • Minaříková, E., Uličná, K., Píšová, M., Janík, T., & Janík, M. (2016). Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů [Online]. Pedagogika, 66(4). http://doi.org/10.14712/23362189.2016.351
  • Sargeant, J., Armson, H., Chesluk, B., Dornan, T., Eva, K., Holmboe, E., … van der Vleuten, C. (2010). The Processes and Dimensions of Informed Self-Assessment: A Conceptual Model. Academic Medicine, 85(7), 1212–1220. doi:10.1097/acm.0b013e3181d85a4e 
  • Beckers, J., Dolmans, D. H. J. M., Knapen, M. M. H., & van Merriënboer, J. J. G. (2018). Walking the tightrope with an e-portfolio: imbalance between support and autonomy hampers self-directed learning. Journal of Vocational Education & Training, 1–29. doi:10.1080/13636820.2018.1481448 
  • Chovanec, J. (2019). Multimodal storytelling in the news: Sequenced images as ideological scripts of othering [Online]. Discourse, Context & Media, 28, 8-18. http://doi.org/10.1016/j.dcm.2019.01.001
  • Dresler, P., Milo, P., Tencer, T., Vágner, M., & Dejmal, M. (2019). Nedestruktivní průzkum polních systémů a struktury zástavby zaniklé středověké vesnice Vojšice (okres Hodonín) [Online]. Archaeologia Historica, (1), 269-287. http://doi.org/10.5817/AH2019-1-12 
  • Faltýnková, M. (2018). Analýza prostorových sloves s inkorporací lokativních argumentů v češtině [Online]. Linguistica Brunensia, (1), 49-62. http://doi.org/10.5817/LB2018-1-5
  • Loudon, K., Buchanan, S., & Ruthven, I. (2016). The everyday life information seeking behaviours of first-time mothers. Journal of Documentation, 72(1), 24–46. doi:10.1108/jd-06-2014-0080 
  • Crisp, B. R., & Lister, P. G. (2004). Child protection and public health: nurses’ responsibilities. Journal of Advanced Nursing, 47(6), 656–663. doi:10.1111/j.1365-2648.2004.03154.x 
  • Liu, W., Wang, Z., Liu, X., Zeng, N., Liu, Y., & Alsaadi, F. E. (2017). A survey of deep neural network architectures and their applications. Neurocomputing, 234, 11–26. doi:10.1016/j.neucom.2016.12.038 
  • Snowling, M. J., & Melby-Lervåg, M. (2016). Oral language deficits in familial dyslexia: A meta-analysis and review. Psychological Bulletin, 142(5), 498–545. doi:10.1037/bul0000037
  • Sidaway, J. D., & Woon, C. Y. (2017). Chinese Narratives on “One Belt, One Road” (一带一路) in Geopolitical and Imperial Contexts [Online]. The Professional Geographer, 69(4), 591-603. http://doi.org/10.1080/00330124.2017.1288576 
  • Zeveleva, O. (2017). States and standardisation: constructing the co-ethnic migrant story in Germany. Journal of Ethnic and Migration Studies, 1–20. doi:10.1080/1369183x.2017.1409175 

Struktura úkolu 

Název tématu:  

Kdo jsem?  

Mé vypracování úkolu: 

Jak mi to šlo vzhledem k cílům úkolu a mým zkušenostem/možnostem? 

Kolik bodů si dávám vzhledem k cílům úkolu? (0-5) 

Co mi moc nešlo? Čemu moc nerozumím? S čím bych ideálně potřeboval/a poradit? 

Šablona se strukturou ke stažení