Zkuste to v úkolu
Před námi je jasný úkol – trénovat hodnocení informací, a to rovnou v odborném textu. Je to výzva, ale budete lepší a lepší, uvidíte.
Pokud bychom si měli společně stanovit cíle, pak by to mohly být tyto. Mějte však na paměti, že jste každý jiný a jinde. Pokud jste na magistru, chtějte po sobě více. Můžete si v duchu stanovit další vlastní cíle pro sebe.
Trénujeme
- Práci s odborným textem.
- Hodnocení textu a informací v něm.
- Uvažování o původním účelu a účelu, pro který chci informace nově využít já.
Zadání
Vyzkoušejte si hodnocení jednoho článku pomocí dvoufázového modelu. Využít můžete libovolný vámi vybraný článek ze Scopusu, doporučujeme spíše s empirickým výzkumem než čistě teoretický. Využít také můžete některý z námi nabídnutých, budete si však muset představit, že jej máte využít pro svou práci.
V úkolu tedy uveďte:
- Název článku a odkaz na něj (abychom se k němu mohli také dostat).
- Graf, ve kterém bude zaznačeno hodnocení obou fází.
- Stručně okomentovaná kritéria v bodech či v souvislém textu a výsledek vašeho hodnocení – na co jste přišli.
Struktura úkolu
Název tématu:
Kdo jsem?
Mé vypracování úkolu:
Jak mi to šlo vzhledem k cílům úkolu a mým zkušenostem/možnostem?
Kolik bodů si dávám vzhledem k cílům úkolu? (0-5)
Co mi moc nešlo? Čemu moc nerozumím? S čím bych ideálně potřeboval/a poradit?
Šablona se strukturou ke stažení
Články na výběr, pokud nechcete hodnotit svůj:
-
Minaříková, E., Uličná, K., Píšová, M., Janík, T., & Janík, M. (2016). Videokluby jako forma profesního vzdělávání učitelů: otevřenost komunikace z pohledu učitelů [Online]. Pedagogika, 66(4). http://doi.org/10.14712/23362189.2016.351
-
Chovanec, J. (2019). Multimodal storytelling in the news: Sequenced images as ideological scripts of othering [Online]. Discourse, Context & Media, 28, 8-18. http://doi.org/10.1016/j.dcm.2019.01.001
-
Dresler, P., Milo, P., Tencer, T., Vágner, M., & Dejmal, M. (2019). Nedestruktivní průzkum polních systémů a struktury zástavby zaniklé středověké vesnice Vojšice (okres Hodonín) [Online]. Archaeologia Historica, (1), 269-287. http://doi.org/10.5817/AH2019-1-12
-
Faltýnková, M. (2018). Analýza prostorových sloves s inkorporací lokativních argumentů v češtině [Online]. Linguistica Brunensia, (1), 49-62. http://doi.org/10.5817/LB2018-1-5