60/
Věc z budoucnosti

Nakopněte imaginaci o budoucích podobách designu.

Hledáte nové nápady nebo jen způsob, jak nastartovat kreativitu? Karetní hra the thing from the future vás navede k ideaci zasazené do různých vývojových linek budoucnosti, zájmových sfér, forem produktů a jejich emočního vyznění. Stačí si připravit kartičky a odměnu pro vítěze.

Bez popisku

Potřebujete

Čas: 90 minut

Lidé: 1 moderátorka, 4 participanti

Nástroje: psací potřeby, sada herních karet, prázdné karty, stopky


 

Postup

      1. Pozvěte ideálně čtyři participanty – hráče. Každému z nich rozdejte 12 herních karet a několik prázdných karet, do kterých budou zapisovat své nápady.
      2. Nechte každého participanta vyložit jednu z karet tak, abyste získali kombinaci všech čtyř typů karet:
        • arc (specifický vývoj budoucnosti),
        • terrain (oblast, pro kterou designujeme),
        • object (forma artefaktu),
        • mood (emoce, kterou má artefakt vyvolat).
      3. Požádejte participanty, aby v daném časovém limitu na prázdnou kartu vymysleli artefakt z budoucnosti, který vychází ze zadané kombinace karet.
      4. Po uplynutí časového limitu vyberte kartičky s popisem artefaktu a přečtěte je nahlas.
      5. Hlasujte společně o nejoriginálnějším či nejprovokativnějším nápadu.
        • Vítězi dejte karty, se kterými jste dané kolo hráli.
      6. Hrejte, dokud nevyčerpáte všechny herní karty.
      7. Zaznamenejte si všechny nápady a využijte ji jako inspiraci při návrhu vašeho produktu.

Tipy

Sadu karet si můžete stáhnout přímo na stránkách Situation Lab.


Karetní hru si rozšiřte o vlastní položky (např. specifická forma produktu, kterou chcete prozkoumat), přidat můžete také vlastní nadkategorie nebo některou ze čtyř stávajících odebrat.


Zkuste zahájit váš příští participativní workshop několika herními koly. Prolomíte počáteční ostych mezi participanty a skvěle se naladíte na ideační fázi workshopu.

Příklady a inspirace

Epaminondas Christophilopoulos a kol. porovnávali práci se sadou karet the thing from the future s virtuálním prostředím Minecraftu, kde nasimulovali stejný postup jako u karetní hry. Zjistili, že pro jedince, co jsou navyklí na digitální prostředí, může být prototypování v Minecraftu komfortnější, už jen proto, že se snadněji oprostí od limitů fyzického světa.


Autorský tým sady karet the thing from the future na svém blogu představuje deset variací, jak s hrou pracovat. Sada karet dobře poslouží ke společnému prototypování artefaktu, k samostatné práci nebo také jako icebreaker. Stejně tak je možné hru rozšířit o vlastní kategorii nebo do procesu zapojit fyzické předměty.


Více informací

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info