Design zaměřený na planetu

Pokud chcete s vaší organizací přejít na udržitelnější způsoby designování produktů a služeb a přitom si zachovat konkurenceschopnost na trhu, je Design zaměřený na planetu právě pro vás.

Bez popisku

Design zaměřený na planetu (Planet Centric Design) je jedním z environmentálně angažovaných designových přístupů stojících vedle přístupů jako cirkulární design nebo tranzitivní design. Leží na rozhraní mezi přírodními, společenskými a technologickými systémy. Cílem přístupu je přijít na to, jakým způsobem jsou tyto systémy propojeny, kde to mezi nimi dře a jakým způsobem je sladit tak, aby pokud možno benefitoval jeden systém z druhého. Podstatné přitom je, že design zaměřený na planetu byl vyvinut primárně pro firmy a organizace, aby jim napomohl při přechodu k udržitelnějšímu fungování a přitom zachoval konkurenceschopnost jejich produktů či služeb.

Narozdíl od tranzitivního designu nejde u metodologického přístupu designu zaměřeného na planetu o imaginaci budoucích světů a následné realistické naplánování transformace ekonomických systémů. Jeho cílem je spíše snaha implementovat prvky udržitelnosti v měřítku vlastní organizace, a to za účelem snížení uhlíkové stopy – u interního fungování a procesů i u produktů.

Zdroj obrázku: Planet Centric Design – planetcentricdesign.com

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info