Design informačních služeb

V informační společnosti je občas těžké se vydat tím správným směrem. Design informačních služeb nám ale pomůže se lépe zorientovat.

Bez popisku

Když se bavíme o informačních službách, můžeme se bavit o rozhraní aplikace pro firmu rozvážející nákupy do domácností, o informačních a referenčních službách knihoven, o portálech vysvětlujících širší veřejnosti dopady klimatických změn v jejich městech, webech pro lidi v hmotné nouzi. Zkrátka jedná se o širokou aplikační vrstvu, v jejímž rámci se spojují informační a designová studia, kdy jde o design rozhraní zprostředkovávajících uživatelům jakýkoliv typ informací. Tuto vrstvu můžeme naplnit stejně tak bohatou paletou designových přístupů zakotvených mezi designem služeb a odpovědným přístupem k inovacím.

Metodologicky se v designu informačních služeb snažíme sledovat nejčastěji dvojitý diamant – poznáváme, analyzujeme, prototypujeme a testujeme. Podstatné je, že v centru je vždy uživatel. Ten má poslední slovo před tím, než se služba nebo produkt implementuje a zavádí na trh. Uživatele se designér ptá na jeho problémy a zve ho k prototypování řešení. To se pak snažíme orientovat do digitálních nebo informačních rozhraní, ať už je to u referenčního pultu v knihovně nebo za screenem chytrého telefonu.


Zdroje

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info