83/
Landing page

Zjistěte předem, jaký váš projekt budí zájem.

Vytvořte si landing page – úvodní webovou stránku, která představuje váš produkt nebo službu a nabádá uživatele ke konverzi (registraci, objednávce atd.). Jejím zveřejněním a šířením si bez velkých nákladů ověříte, jestli vaši cílovou skupinu dokážete oslovit a nadchnout pro váš projekt.

Bez popisku

Potřebujete

Čas: 1 hodina a více

Lidé: 1 designér

Nástroje: platforma pro tvorbu webu nebo nástroj na landing page (Unbounce, Instapage)


 

Postup

      1. Ujasněte si, co všechno potřebujete uživatelům říci a jakou konverzi po nich budete požadovat.
      2. Zvolte si platformu, na které landing page spustíte.
      3. Rozvrhněte prvky a navrhněte konverzní tlačítko tak, aby:
        • uživatele navádělo ke konkrétní akci (např. Zaregistrovat se, Vyzkoušet zdarma, Objednat, Stáhnout e-book, Rezervovat místo, Chci přispět),
        • na webu bylo dobře viditelné.
      4. Vytvořte i stránku nebo formulář, který se otevře poté, co uživatelé kliknou na konverzní tlačítko.
        • Připojte prosbu o e-mail, abyste získali kontakt na uživatele, kteří mají o vaši službu zájem.
      5. Zveřejněte landing page a propagujte vaši službu či produkt.
      6. Vyhodnoťte, jaký měla landing page úspěch a dopad.
      7. Zjistíte, jaký je o vaši službu či produkt zájem a jak se vám je daří prezentovat v online prostředí.

Tipy

Pro landing page stačí využít nějakou z přednastavených webových šablon na Wordpressu, Tumblru, případně jiných blogových platformách.


Nezahlcujte stránku zbytečnými informacemi, snažte se být co nejsrozumitelnější.


Pro analýzu dopadu a způsobu, jakým uživatelé se stránkou pracují, využijte webové statistiky a heat mapy.

Příklady a inspirace

Jess Vice se rozepisuje o tom, jak na tvorbu a testování landing page. Důležité je podle ní rozumět tomu, jak do rozhodování lidí vstupují emoce či instinkt, umět správně analyzovat návštěvnost a aktivity na stránce (např. prostřednictvím heat map) a ptát se na správné otázky, které cílí na uživatelovy potřeby či kontext.


Při tvorbě landing page se můžete řídit podle checklistu Oli Gardnera s 50 položkami, na které byste neměli zapomenout.


Více informací

  • Ash, T., Page, R., & Ginty, M. (2012). Landing page optimization: the definitive guide to testing and tuning for conversions. John Wiley.
  • Mareček, D. (2016). Jak by měla vypadat ideální landing page. RobertNemec.com. http://robertnemec.com/idealni-landing-page/

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info