83/
Landing page
Zjistěte předem, jaký váš projekt budí zájem.
Vytvořte si landing page – úvodní webovou stránku, která představuje váš produkt nebo službu a nabádá uživatele ke konverzi (registraci, objednávce atd.). Jejím zveřejněním a šířením si bez velkých nákladů ověříte, jestli vaši cílovou skupinu dokážete oslovit a nadchnout pro váš projekt.
Postup
- Ujasněte si, co všechno potřebujete uživatelům říci a jakou konverzi po nich budete požadovat.
- Zvolte si platformu, na které landing page spustíte.
- Rozvrhněte prvky a navrhněte konverzní tlačítko tak, aby:
- uživatele navádělo ke konkrétní akci (např. Zaregistrovat se, Vyzkoušet zdarma, Objednat, Stáhnout e-book, Rezervovat místo, Chci přispět),
- na webu bylo dobře viditelné.
- Vytvořte i stránku nebo formulář, který se otevře poté, co uživatelé kliknou na konverzní tlačítko.
- Připojte prosbu o e-mail, abyste získali kontakt na uživatele, kteří mají o vaši službu zájem.
- Zveřejněte landing page a propagujte vaši službu či produkt.
- Vyhodnoťte, jaký měla landing page úspěch a dopad.
- Zjistíte, jaký je o vaši službu či produkt zájem a jak se vám je daří prezentovat v online prostředí.
Tipy
Pro landing page stačí využít nějakou z přednastavených webových šablon na Wordpressu, Tumblru, případně jiných blogových platformách.
Nezahlcujte stránku zbytečnými informacemi, snažte se být co nejsrozumitelnější.
Pro analýzu dopadu a způsobu, jakým uživatelé se stránkou pracují, využijte webové statistiky a heat mapy.
Příklady a inspirace
Jess Vice se rozepisuje o tom, jak na tvorbu a testování landing page. Důležité je podle ní rozumět tomu, jak do rozhodování lidí vstupují emoce či instinkt, umět správně analyzovat návštěvnost a aktivity na stránce (např. prostřednictvím heat map) a ptát se na správné otázky, které cílí na uživatelovy potřeby či kontext.
Při tvorbě landing page se můžete řídit podle checklistu Oli Gardnera s 50 položkami, na které byste neměli zapomenout.
Více informací
- Ash, T., Page, R., & Ginty, M. (2012). Landing page optimization: the definitive guide to testing and tuning for conversions. John Wiley.
- Mareček, D. (2016). Jak by měla vypadat ideální landing page. RobertNemec.com. http://robertnemec.com/idealni-landing-page/