Tvorba digitálního vzdělávacího obsahu - základ

7. 12. 2021

Bez popisku

Možností pro tvorbu vzdělávacího obsahu je velké množství. Inspirovat se můžete různými seznamy a tipy, například Top Tools for Learning. Pár věcí však považujeme za základ - ten vám v návodech níže nabízíme.

Video a screencasting

Loom

V případě, že byste se rádi naučili tvořit vzdělávací video, můžete začít třeba s intuitivním nástrojem Loom pro screencasting (nahrávání obrazovky a sebe přes webkameru). Ten se dá rovněž využít například na poskytování zpětné vazby - pro tutora jako dělané.

DIY video

Pokud byste chtěli vytvořit sofistikovanější video, tedy takové které není záznamem z webkamery u počítače, můžete si vypůjčit kameru se stativem (či využít slušnější mobil) a pustit se do produkce. Hodit se vám může některý z následujících návodů.

Audio a podcasty

Pro potřeby asynchronního učení lze studentům nabídnout také podcast. Při něm odpadá značné množství úkonů, které jsou jinak potřeba při tvorbě videí. Podcasty jsou přitom čím dál tím populárnějším formátem pro formální i neformální vzdělávání. 

Obrázky a schémata

Když je nouze, dá se sáhnout po malování. Lepší se nám ale zdá využití grafických nástrojů pro negrafiky - obsahují spoustu šablon, které mohou způsobit lepší zážitek studujících :o). Typografie a zvládnutá vizuální stránka může být obzvláště důležitá pro určitě cílové skupiny - teenageři, ale také studenty uměleckých a designerských oborů.

Tutoriály

Pokud chcete vytvořit tuoriál či interaktivní prezentaci pro asynchronní výuku i zde se dá vybrat z různých nástrojů. Zástupcem je například Iorad.

Nástěnky

Pro práci s koncepty, schémaaty, i zdroji mohou být k užitku nástěnky. Mezi oblíbené nástěnky patří například Padlet


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info