Digitalizované kulturní dědictví: potenciál pro rozvoj gramotností a kompetencí (nejen) v knihovnách
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. a Mgr. Jan Vokřál
Mgr. Alžběta Šašinková, Bc. Natálie Káčová
Virtuální realita je technologie s rapidně narůstajícím vlivem a klesající cenou, proto si stále častěji nachází cestu do vzdělávacích i kulturních institucí. Kurz si klade za cíl účastníky seznámit se základními principy technologie, s jejím využitím napříč obory a především pak s možnostmi a limity využívání virtuální reality v knihovnické praxi.
CÍLE E-KURZU
Účastník po absolvování kurzu:
rozumí základním principům VR technologie
má přehled o dnešním využití VR technologie
zná potenciální role VR v knihovně
dokáže kriticky reflektovat využívání VR v knihovnické praxi
dokáže navrhnout knihovnickou službu využívající VR technologii.
PRO KOHO JE KURZ OBZLÁŠTĚ VHODNÝ
Kurz vám může pomoci například pokud:
chcete navrhnout a realizovat službu spojenou s virtuální realitou
ve vaší knihovně "od A do Z"
potřebujete se zorientovat v jednotlivých aspektech fenoménu
jste začátečník/začátečnice a hledáte přehlednou "kuchařku"
chcete koupit vhodné technologie pro VR pro vaši knihovnu
máte pro svou knihovnu k dispozici technologie pro VR a rádi byste promysleli různé možnosti a oblasti, kde je zapojit
s VR už v knihovně delší dobu pracujete a hledáte nápady, jak technologii zapojit inovativně a smysluplně
Kurz je financován z příspěvku MŠMT (Ukazatel I) na realizaci Institucionálního plánu Masarykovy univerzity pro rok 2021.