Digitalizované kulturní dědictví: potenciál pro rozvoj
gramotností a kompetencí (nejen) v knihovnách

Mgr. Pavlína Mazáčová Ph.D.

Mgr. Jan Vokřál (autor metodiky pro nástroj Twine)

Seznámíme se s možnostmi a metodami inovativní práce s různorodým digitalizovaným fondem. Získáme kompetence kurátorsky fond využívat nejen k prezentaci kulturního dědictví, ale předně k celoživotnímu vzdělávání a rozvoji kreativity uživatelů napříč cílovými skupinami. Budeme hledat odpověď na otázku, zda lze i na klasiky české literatury nebo zdánlivě obvyklá kulturní či historická témata nahlížet perspektivou lákavou pro uživatele 21. století. Vyzkoušíme si jednoduchou aplikaci na tvorbu digitální vzdělávací kolekce (nástroj Twine).

Začít studovat

Bez popisku

PRO KOHO JE KURZ OBZLÁŠTĚ VHODNÝ

Přidejte se k těm, kteří čelí budoucím výzvám

Kurz vám může pomoci pokud:

Začít studovat

jste učící knihovník

věnujete se informačnímu vzdělávání a rozvoji digitálních kompetencí

pracujete na digitalizaci fondu a službách, které s tím souvisí 

chcete o možnostech digitalizovaného fondu přemýšlet z edukační perspektivy 

rádi byste dokázali vytvořit konkrétní službu či aktivitu nad digitalizovaným fondem

uvažujete o institucionální spolupráci při vzdělávacích aktivitách (např. škola / knihovna / archiv / muzeum)

 

 

  • Poznejte autorku kurzu

Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.


e‑mail:
sociální a akademické sítě:

Pedagožka a zástupkyně vedoucího na Katedře informačních studií a knihovnictví. Věnuje se zejména informačnímu vzdělávání, digitálním kompetencím, kulturnímu dědictví, kreativitě v informační a vzdělávací perspektivě, akademickému a odbornému psaní. Dlouhodobě pracuje na projektech, které propojují knihovnickou, školní a kulturní praxi s akademickým prostředím. Vystudovala filologii, pracovala ve středoškolském prostředí a je aktivní v mnoha profesních organizacích a skupinách.

Kurz je financován z příspěvku MŠMT (Ukazatel I) na realizaci Institucionálního plánu Masarykovy univerzity pro rok 2021.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info