2.2 Komunikace "na dálku"

Možná si říkáte, na co ty uvozovky u spojení komunikace “na dálku”. Byť se za pomocí virtuální reality s druhými setkáváte distančně (tj. nesdílíte spolu fyzický prostor), komunikace zprostředkovaná virtuální realitou se v mnohých aspektech velmi blíží interakcím, které známe tak důvěrně z reálného, fyzického světa. Jako avatar se ve virtuální realitě oproti videokonferencím můžete vyjadřovat i za pomocí gestikulace a pohybu těla, a to ve sdíleném, všeobklopujícím 3D prostoru, který lze dle možností aplikace aktivně využívat.

Paleta možností kolaborativní virtuální reality je proto velmi pestrá. Profesionálové ocení platformy, co nabízí zázemí pro pracovní porady, networking, pořádání konferencí, přednášek či workshopů, jiné platformy se zaměřují na trávení volného času – uživatele propojují u táboráku, v kavárně, v kině či na bowlingové dráze.
Zálibou některých uživatelů je také budování vlastních imerzivních světů (např. park určený k meditaci, muzeum devadesátek či internetu), do kterého pak zvou ostatní uživatele na prohlídku nebo svět rovnou zpřístupní k volnému využívání, jako jakýsi “veřejný prostor”.

Zajímavé příklady
  • Rec Room;
  • AltSpace VR;
  • ENGAGE;
  • Mozilla Hubs;
  • MeetingVR;
  • NeosVR;
  • VRChat;
  • Half + Half

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info