Design 
informačních služeb

Ať už se dnes pohybujeme v komerční nebo veřejné sféře, s postupujícím technologickým vývojem se v obou sektorech stále častěji setkáváme s lépe či hůře nastavenými službami. V konečném důsledku totiž nikdy nejde o samotnou digitální technologii, ale o její komplexní provázání se službou ve fyzickém světě. V rámci profilace se učíme naslouchat uživatelům, klientům či občanům tak, aby služby, které pro ně a s nimi designujeme, byly použitelné a přístupné. To vše s ohledem na sociální, environmentální a technologicky udržitelnou budoucnost.

Inovace nepřicházejí jen tak. Stojí za nimi zvídavost, empatie, pokora, kreativita a schopnost dotáhnout věci do konce. Ve výuce i v návrhu služeb proto používáme designové myšlení a projektový přístup v kombinaci se znalostí teorie designu v širších společenských, environmentálních nebo politických souvislostech.

Profilace ve studentech buduje pochopení procesu uvádění nových myšlenek do praxe. Pilíři znalostí a dovedností, které si student odnese, jsou především základy designového myšlení, management inovací, designérská sebereflexe. Profilace je v orientována zejména na udržitelný a odpovědný design a sociální inovace, které však mohou rovněž nabývat podob technologických řešení.

Snažíme se kriticky hodnotit trendy v oboru designu služeb i produktů, spolupracujeme s českými i zahraničním experty v oblastech designu služeb, produktů, uživatelské zkušenosti a uživatelského výzkumu. Právě to jsou vedle projektového managementu hlavní možná uplatnění absolventů profilace v jejich inovačně orientované kariéře, a to jak v komerčním, tak veřejném sektoru.

Designem služeb a uživatelským výzkumem se zabýváme od roku 2012. Podobný ucelený vzdělávací program se zaměřením na design služeb v ČR dosud neexistuje.

Studium

Výukové kurzy, stejně jako projekty směřované do praxe, stavíme na metodologiích designového myšlení, tranzitivního designu a sociálních inovací. Považujeme za důležité osahat a zažít si práci s metodami a nástroji ve všech fázích designového procesu - mapování, výzkumu, analýzy, navrhování, testování a doručování služeb. Komplexní přístup k výuce v oblasti inovací zaručí zejména jejich větší použitelnost a udržitelnost v porovnání s pouhým upřednostněním inovační teorie. V různých oblastech designu studentům zajišťujeme kontakt s aktuálními tématy i se současnými odborníky ze světa veřejných i komerčních služeb.

Bakalářské studium Magisterské studium

Lidé profilace

Mgr. Tereza Kosnarová Venerová

Externí lektorka

Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora

Externí lektor

Petr Pouchlý

Externí lektor

Mgr. Josef Kocurek

Externí lektor

Publikace

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info