Experimentální uzly

Experimentální uzly tematicky navazují na přednášky. Oproti workshopům mají volný průběh - stačí si uzel vyhlídnout a zastavit se třeba na 15 minut.

Úterý, 10. března 2020

Úterý 10. března 2020

  • 11:15–12:45

    Krása a vzdělávání? K vizuálním aspektům online vzdělávacích prostředí

    Zamyslíme se nad tím, proč se vyplatí při tvorbě online vzdělávacích materiálů zvažovat nejen slova, ale také celkové vizuální zpracování. Ukážeme si, jak dělat učební materiály “hezčeji”. Popovídat si můžeme také o kreativních metodách práce s informacemi a jejich vlivu na učení a paměť.

    Průvodce: Bc. Anna Puchovská

  • 11:15–12:45

    Virtuální realita pro zprostředkování zkušenosti

    Virtuální realitu si stále mnoho z nás spojuje s technologií daleké
    budoucnosti, přitom si již stihla vybudovat silnou pozici v mnoha oblastech
    včetně vzdělávání. Mimo jiné přináší např. nový úhel pohledu na nejrůznější
    fenomény a probírané učivo nebo také možnost prožít si virtuální obsah "na
    vlastní oči". Pozornost komunity pedagogů i knihovníků si tedy rozhodně
    zaslouží.

    Průvodce: Bc. Natálie Káčová

  • 11:15–12:45

    Jak zpřehlednit kurzy v Moodlu

    Kurzy v Moodlu mohou být dost nepřehledné a mnohdy se z nich stávají nevzhledná skladiště různých materiálů, testů a odevzdáváren. Přitom existuje několik poměrně jednoduchých postupů, které tomu mohou zabránit. Ukážeme si, jaké možnosti zpřehlednění kurzů nám Moodle nabízí a jaké nástroje můžete využít, abyste ze skladiště mohli udělat dobře vypadající a přehledný kurz.

    Průvodce: Mgr. Jan Štěpánek

  • 14:10–15:40

    Jak na uspořádání knihovny? Malé a velké změny

    Společně se můžeme zamyslet nad změnami v prostředí knihovny od posunutí polštáře po přestavbu. Na příkladech světových knihoven si ukážeme, jak lépe pracovat s prostorem a kde najít místo na vzdělávání v knihovnách.

    Průvodce: Ing. arch. Jana Matyášová

  • 14:10–15:40

    Jednoduché frameworky pro tvorbu digitálních her

    Design her už nemusí být jen záležitostí zkušených programátorů, koderů a grafiků. Pokud máte nápad, lze ho zpracovat díky hotovým platformám a šablonám bez nutnosti znát programovací jazyk. A proč z celého procesu tvorby hry neudělal rovnou vzdělávací aktivitu pro děti? Pojďme si vyzkoušet “naklikat” vlastní hru.

    Průvodce: Mgr. Monika Martonová

Středa, 11. března 2020

Středa 11. března 2020

  • 8:30–10:00

    Jak zpřehlednit kurzy v Moodlu

    Kurzy v Moodlu mohou být dost nepřehledné a mnohdy se z nich stávají nevzhledná skladiště různých materiálů, testů a odevzdáváren. Přitom existuje několik poměrně jednoduchých postupů, které tomu mohou zabránit. Ukážeme si, jaké možnosti zpřehlednění kurzů nám Moodle nabízí a jaké nástroje můžete využít, abyste ze skladiště mohli udělat dobře vypadající a přehledný kurz.

    Průvodce: Mgr. Jan Štěpánek

  • 8:30–10:00

    Jednoduché frameworky pro tvorbu digitálních her

    Design her už nemusí být jen záležitostí zkušených programátorů, koderů a grafiků. Pokud máte nápad, lze ho zpracovat díky hotovým platformám a šablonám bez nutnosti znát programovací jazyk. A proč z celého procesu tvorby hry neudělal rovnou vzdělávací aktivitu pro děti? Pojďme si vyzkoušet “naklikat” vlastní hru.

    Průvodce: Mgr. Monika Martonová

  • 10:15–11:45

    Krása a vzdělávání? K vizuálním aspektům online vzdělávacích prostředí

    Zamyslíme se nad tím, proč se vyplatí při tvorbě online vzdělávacích materiálů zvažovat nejen slova, ale také celkové vizuální zpracování. Ukážeme si, jak dělat učební materiály “hezčeji”. Popovídat si můžeme také o kreativních metodách práce s informacemi a jejich vlivu na učení a paměť.

    Průvodce: Bc. Anna Puchovská

  • 10:15–11:45

    Virtuální realita pro zprostředkování zkušenosti

    Virtuální realitu si stále mnoho z nás spojuje s technologií daleké
    budoucnosti, přitom si již stihla vybudovat silnou pozici v mnoha oblastech
    včetně vzdělávání. Mimo jiné přináší např. nový úhel pohledu na nejrůznější
    fenomény a probírané učivo nebo také možnost prožít si virtuální obsah "na
    vlastní oči". Pozornost komunity pedagogů i knihovníků si tedy rozhodně
    zaslouží.

    Průvodce: Bc. Natálie Káčová

Nepřehlédněte...

Průvodci

Ing. arch. Jana Matyášová

Jana Matyášová je studentkou doktorátu na Ústavu urbanismu FA VUT v Brně a KISKu. Jako architektka pracovala v kanceláři Kuba Pilař architekti, Dimense, PUMAR architekten (Vídeň) a KOGAA. Zabývá se výchovou své roční dcery a v mezičase spokojeností obyvatel v různých urbanistických strukturách.

Mgr. Jan Štěpánek

Honza Štěpánek je odborný garant projektu Humanitní vědy dokořán a administrátor v Kanceláři e-learningu Centra informačních technologií FF MU. S Moodlem se seznámil jako student, potom se z něj stal tutor, tvůrce kurzů a nakonec i jeden z administrátorů e-learningového prostředí Filozofické fakulty ELF.

Bc. Anna Puchovská

Vizuální designerka a tutorka univerzitních online kurzů. Zajímá ji vizuální gramotnost, estetika a umění na pomezí literatury a výtvarna.

Natálie Káčová

Studentka Informačních studií a knihovnictví MUNI. Milovnice psaného slova a fanynka prolínání humanitního světa se světem technologií.

Mgr. Monika Martonová

Monika Martonová je metodička vzdělávacích programů a interakční designérka v projektu Humanitní vědy dokořán na KISKu. Věnuje se tvorbě počítačové hry a výuce digitálních dovedností.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info