
DigCompEdu: Jak smysluplně rozvíjet digitální kompetence učitele i žáků
Sběr e-přihlášek: Od 9. 5. do 23. 6. 2023
Začátek kurzu: Od září 2023
Probíhá: Online
Cena: Zdarma
To mě zajímá
Objevujeme a ukazujeme nové cesty, jak využívat digitální technologie pro efektivní učení i práci. Víme, jak tvořit didakticky funkční on-line kurzy a učební materiály. Nebojíme se virtuální reality, 3D tiskáren ani jiných technologií a aplikací.
Digitální technologie se staly nedílnou součástí vzdělávání. Umožňují studentům i učitelům dosahovat lepších výsledků. Díky technologiím mohou studenti objevovat nové způsoby učení, jako jsou například virtuální a rozšířená realita, které jim umožňují prožívat realistické situace bez nutnosti fyzické přítomnosti. Jednou z hlavních výhod digitálních technologií ve vzdělávání je zvýšení přístupnosti vzdělávacích materiálů pro studenty a učitele. Cloudové technologie umožňují přístup ke vzdělávacím materiálům, testům a dalším informacím na jakémkoliv zařízení s připojením k internetu, což znamená, že učení se stává flexibilnějším a dostupnějším.
Další výhodou digitálních technologií ve vzdělávání je zvýšení interaktivity a zábavnosti učení. Nové technologie, jako jsou třeba umělá inteligence, chatboti a další, umožňují učitelům a studentům vytvářet, zobrazovat a sdílet obsah, což poskytuje možnost zapojit do učení a řídit výuku participativně.
Využívání digitálních technologií ve vzdělávání přináší výhody také pro učitele. Technologie jim umožňují šetřit čas a energii, kterou by jinak vynaložili na plánování a organizaci výuky. I proto se mohou učitelé více soustředit na online podporu a zpětnou vazbu studentům, což může mít pozitivní vliv na jejich motivaci. Výrazně se také rozvíjí personalizované učení, kdy technologie umožňují studentům učit se ve vlastním tempu a na základě svých individuálních talentů a potřeb.
RNDr. Michal Černý, Ph.D.
Michal působí více než deset let na Katedře informačních studií a knihovnictví na FF MU. Odborně se věnuje vztahu technologické transformace společnosti a vzdělávání a na to navázaným tématům – filosofii informace, digitálním kompetencím nebo informační gramotnosti. Je autorem více než dvaceti odborných knih, učebnic pro učitele i studenty.
Nabídku připravujeme
Po projednání a dohodě umíme připravit a zrealizovat i placené kurzy na míru pro váš tým nebo zaměstnance. V případě zájmu kontaktujte garanta obsahu KISKed: EdTech.
Nabídku připravujeme
Po projednání a dohodě umíme připravit a zrealizovat i placené kurzy na míru pro váš tým nebo zaměstnance. V případě zájmu kontaktujte garanta obsahu KISKed: EdTech.
Prozkoumejte i další kategorie kurzů KISKed:
Nasloucháme uživatelům. Navrhujeme zlepšení. Vytváříme společná řešení. Design služeb představujeme jako nástroj pro řešení problémů uživatelů a zvyšování spokojenosti zákazníků. Věříme ve vzájemné porozumění a spolupráci.
Pomáháme lidem lépe chápat záludnosti světa dat a získat účinnou imunitu proti manipulacím. Učíme data vyhledávat, sbírat, analyzovat, objevovat v nich souvislosti, proměňovat je na informace a informace ve znalosti.
Pojďme zkoumat barvitá témata jako otevřené dílny v knihovnách, principy komunitního kurátorství, dopady umělé inteligence na svět práce a lidské kreativity, budoucnost (ne)práce nebo další výzvy, které budou učícím (se) knihovníkům stále bližší.