2. Tvorba vzdělávacího obsahu

V druhém kroku můžeme přistoupit k tvorbě vlastního vzdělávacího obsahu. Máme k dispozici dostatek informací o tom, co – proč – jak – pro koho chceme dělat, známe cíle, tvůrce i potenciální studující. Druhý důležitý diskurs, který se v tvorbě vzdělávacího obsahu uplatňuje, je produktový či projektový management. Obecně je výhodné, pokud má tvorbu daného vzdělávacího obsahu někdo na starosti, kdo dokáže pohlídat všechny procesy, termíny, podrobnosti, aby byl na konci funkční a kvalitní výsledek.

Pro tvorbu vzdělávací objektů je možné sledovat obecné zásady:

  • Jeden vzdělávací objekt je na jeden vzdělávací cíl. Není vhodné ani výhodné stavět větší objekty.
  • Různí studenti mají různé zkušenosti. Je vhodné vždy pracovat s nejméně dvěma různými příklady, z různých prostředí, různě složitými.
  • Jasně oddělte jádrovou nutnou znalost či dovednost od toho, bez čeho lze pokračovat dále.
  • Podporujte propojení znalostí i objektů, pracujte s návaznostmi, odkazy nebo hyperlinky, čímž budujete kontext.
Bez popisku

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info