Jako jeden z nejdůležitějších aspektů důležitých pro úspěšné budování otevřené dílny v knihovně byl knihovnami označen pracovník či tým pracovníků, kteří se službě věnují naplno, zapáleně a se zájmem. Podstatné také může být, aby tento pracovník či vícero pracovníků dostali potřebnou důvěru a kreativní svobodu formovat a utvářet novou službu a stejně tak může být přínosné rozdělení rolí zaměstnanců podle míry jejich zájmu o otevřenou dílnu. Významný je soulad fungování knihovny s vizí otevřené dílny a tuto vizi může být po jejím úvodním stanovení vhodné udržet.
Pro obhájení služby navenek může být přínosné využití strategických dokumentů, dat a statistik vázaných k provozu dílny a knihovny nebo také poukázání na vzdělávací funkci knihoven a potenciál otevřených dílen pro rozvoj v této oblasti. Zásadním krokem se zdá být průzkum zaměřený na další knihovny a dílny, ze kterých je možné čerpat informace a zkušenosti. Získané informace pak může být přínosné adaptovat do vlastního prostředí a využít pro stvoření vlastní unikátní služby na míru dané lokalitě.
Vhodné je také myslet na dlouhodobou udržitelnost a počítat s náklady, které budou kromě prvotních investic do vybavení potřeba na provoz dílny v budoucnu. Knihovny by také měly být připraveny pružně reagovat na možné překážky a adaptovat proces zakládání i samotnou dílnu na současnou situaci. Zároveň by budováním otevřené dílny neměly být ohroženy základní služby a funkce knihovny. Z praktického hlediska nakonec může být přínosem účast pracovníků na stavbě a fyzickém budování prostoru otevřené dílny.