Z přístupů, které knihovny při zakládání otevřených dílen zaujímají ke zjišťování informací o tématu, převládá mapování dalších knihoven a zjišťování informací vybavení tzv. od stolu propojené s osobními návštěvami knihoven a dílen, kde fungují podobné služby. Tyto osobní návštěvy se nemusí omezovat pouze na lokální a české dílny, výrazným zdrojem informací a inspirace jsou totiž také zahraniční knihovny, zejména pak ty severské. Při budování otevřených dílen ale knihovníci využívají například také informace získané dřívějšími profesními zkušenostmi nebo při předchozích aktivitách knihovny. Oporou mohou být také různé strategické dokumenty a jako prospěšný byl hodnocen také pohyb pracovníků na sociálních sítích a v online komunitách, které mají k otevřeným dílnám blízko.
Pokud se zaměříme na získávání informací o uživatelích a komunitě okolo knihovny, zjištění ukazují, že vztah k uživatelskému výzkumu mají knihovny rozporuplný. Knihovny, přestože výzkum pravidelně provádí, nemusí jeho výstupy považovat za přínosné při budování otevřených dílen (například pokud je pro uživatele představa služby otevřené dílny těžce uchopitelná). Mezi výpověďmi se ovšem objevuje i pozitivní zkušenost, kdy uživatelský výzkum potvrzuje zájem uživatelů o tuto novou službu.