5.1 Impulsy a motivace

Z rozhovorů je zřejmé, že cesta k otevřeným dílnám může být dlouhá a že realizace takové služby může být vyústěním dlouhodobého směřování instituce, kdy je zavdán impuls tuto realizaci umožňující. Vnějším impulsem může být například možnost získání grantu, rekonstrukce či získání prostor nebo nabídka spolupráce na projektu. Vnitřní impulsy mohou zahrnovat možnost rozšíření nějaké dřívější aktivity knihovny nebo intenzivní zájem a potřeba jejích pracovníků.

Motivace knihoven pro budování otevřené dílny či podobné nové služby pak mohou být velice rozmanité. Knihovny zmiňují poskytování přístupu k vybavení a nástrojům v rámci rozvoje rovného přístupu k informacím a vzdělání a podobně také snahu být místem, kde se lidé mohou bez bariér seznamovat s novými technologiemi a nástroji a kde mohou tvořit bez předchozích zkušeností. Rozhovory se také prolíná motiv rozvoje lidí a společnosti, posilování komunit a důvěry mezi lidmi, dále také motivy poskytování příležitostí pro mezigenerační setkávání a podpory talentů. Knihovny motivuje také snaha reflektovat potřeby uživatelů i společnosti a směrem k instituci mimo jiné i záměr přivést do knihovny další uživatele a rozvíjet skrze novou službu pracovníky a danou instituci, popřípadě i knihovnictví jako takové.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info