Pro uchazeče o studium
Klíčovou oblastí pro EdTech je práce s informacemi - od jejich vyhledání a uložení až po prezentaci a sdílení. Na KISKu se této oblasti dlouhodobě věnujeme. Máme blízký vztah k online učení a online kurzům, k neformálnímu vzdělávacímu prostředí. Těsně spolupracujeme také se školami i knihovnami. Snažíme se transformovat a propojovat informace tak, aby byly použitelné pro učení se.
EdTech je úzce spojený s informační vědou, se kterou společně zkoumá informační chování a snaží se jeho znalosti využít pro efektivní návrh vzdělávacího prostředí. Najdete u nás také mnoho technologií, se kterými budete moci sami pracovat od 3D tiskárny a 3D scanneru přes Leap motion až po software na detekci emocí.
Více informací o studiu a předmětech.
Studium Technologií ve vzdělávání je profilačním studiem Informačních studií a knihovnictví
Pro koho je obor vhodný?
Technologie ve vzdělávání jsou širokým syntetizujícím oborem. Na KISKu podporujeme individuální vzdělávací plány studentů, kteří si tak mohou stanovit vlastní směřování a vzdělávací cíle. Mohou se k nám přihlásit také ti studenti, kteří se doposud věnovali jinému zaměření a EdTech je pro ně něčím, co by je lákalo. Podle našeho názoru je tento obor zajímavý pro studenty, kteří se zabývají například těmito oblastmi:
- informační studia a knihovnictví
- pedagogika
- andragogika
- teorie interaktivních médií
- informatika
- psychologie
- social media marketing
- mediální studia a žurnalistika
- grafický design
Možné uplatnění absolventů
Learning experience designer a educational technologist
- Designer e-learningových kurzů a digitálních vzdělávacích objektů
- Manažer edukačních programů a projektů
- Komunikační a informační designer
- EdTech startupista, podnikatel v oblasti vzdělávání
- Administrátor vzdělávacích systémů, LMS, digitálních knihoven a webů
- Akademický pracovník
Andragog
- Lektor informačního vzdělávání, sebeřízeného vzdělávání
- Lektor dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
- Facilitátor učící se komunity či organizace
- Konzultant osobního rozvoje a vzdělávání
- Kurátor digitálního obsahu, publicista v oblasti technologií a vzdělávání
- Manažer firemního vzdělávání
- Učící knihovník
Pedagog
- ICT metodik ve školách či jiných organizacích
- Učitel informační výchovy na SŠ
- Učitel odborných předmětů na knihovnických VOŠ a SŠ
- Pracovník ve školních informačních centrech či školní knihovně
Máte zájem?
Podejte si (a zaplaťte) do konce dubna přihlášku a těšte se na dopis, kterým vás pozveme na přijímací zkoušky. Ty jsou ústní a mají formu skupinového pohovoru. Těšíme se na vás.
Rádi byste se na něco zeptali? Sem s tím!
- Michal Černý, garant profilace cerny@kisk.cz
Přijímací zkoušky
Přijímací zkouška má charakter rozpravy. Student by v ní měl prokázat základní orientaci v oboru, motivaci pro studium a případně mít představu o tom, co by rád dva roky na KISKu dělal. Součástí zkoušky může být také elementární orientace v tématech informační vědy.
„Svoboda bez vzdělání je nebezpečná, vzdělání bez svobody je zbytečné.“
John Fitzgerald Kennedy