Projekty
Činnost pracovní EdTech skupiny je do značné míry ovlivněna grantovou politikou, která nabízí stále nové možnosti rozvoje v oblastech, které by jinak zůstaly na okraji našeho zájmu nebo jsme se jim nemohli věnovat vůbec. Projekty prozatím mají spíše rozvojový nebo inovační charakter, ale snažíme se v nich uplatňovat také možnosti výzkumů, které jsou poté presentovány na různých konferencích či jiných výstupech.
Zde uvádíme pro přehlednost zásadní projekty, do kterých jsme se v poslední době zapojili. Obecně je možné k nim říci, že často integrují knihovnictví a technologie (jde především o projekty VISK) nebo informační vzdělávání s EdTechem. Zatímco řada jiných pracovišť může trpět tím, že grantové projekty fragmentarizují nebo rozmělňují činnost pracovní skupiny, v případě EdTechu jde spíše o aktivity spojené s větším napojením na praxi anebo způsobující silnější oborové vazby.
Aktuální projekty
- Design Thinking Action Lab 2017: informační chování a aplikovaný design
- Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
- Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností - Cílem projektu je podpora profesních kompetencí učitelů a studentů s klíčovými dopady na žáky v souladu s definovanými cíli RVP na platformách společenství praxe v čtenářské, matematické a informační gramotnosti.
- Participativní platforma rozvoje informační gramotnosti na Masarykově univerzitě
Úspěšně ukončené projekty
OPVK projekty:
- SITMU — Standardizace informační gramotnosti na MU: Projekt se věnoval inovacím předmětů do kterých bylo možné zapojit více technologií a také vývoji celouniverzitního ICT kurzu.
- CEINVE — Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na Masarykově univerzitě: V rámci kurzu byly inovovány předměty Kurz práce s informacemi a kreativní práce s infomacemi a celkově rozvíjeno téma informačního vzdělávání.
- INTERES — Tablety pro učitele: Cílem projektu bylo vybavit vybrané školy dotykovými zařízeními a naučit učitele s nimi aktivně pracovat jak pro osobní potřebu, tak také v reálné výuce svých předmětů.
VISK:
- Otevřené vzdělávání: nové možnosti interakce při výuce ICT kompetencí
- Učící knihovník - vzdělávací cyklus pedagogického minima pro knihovníky
- Vzdělávání knihovníků v tvorbě a využití výukových multimediálních materiálů a informačních technologií
- Národní seminář informačního vzdělávání 2017
FRMU:
- Týden informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě
- Inovace předmětů Informační gramotnost a Účast na konferencích
Mezinárodní visegrádský fond:
Studentské projekty
Mimo tyto velké projekty gratntového schématu na KISKu vznikají také projekty studentské, které téma technologií ve vzdělávání aktivně rozvíjejí, jako například: